فرهنگ در هیچ مقطعی نباید مورد غفلت قرار گیرد

استاندار خراسان رضوی:

فرهنگ در هیچ مقطعی نباید مورد غفلت قرار گیرد

استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ در هیچ مقطعی نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ زیرا نادیده گرفتن آن منجر به افزایش خسارت در سایر بخش‌ها خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و در جمع مدیران این اداره کل افزود: در هر بخش از جمله اقتصاد، وقتی زیرساختی و اجتماعی هدف‌گذاری می‌شود حتماً باید مبتنی بر اهداف بلند فرهنگی باشد و از سوی دیگر هیچ عرصه‌ای در نظام فرهنگ اسلامی بدون دست یافتن به اهداف بلند فرهنگی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: اگر قرار باشد برنامه‌های گذشته اجرا شود، به دستاورد جدیدی نخواهیم رسید. بر همین اساس باید در همه عرصه‌ها برنامه تحولی داشت و بر پایه همین رویکرد در سطح استان و با توجه به اسناد بالادستی و مزیت این استان که وجود بارگاه منور رضوی است، باید سیاست‌ها تعریف شوند و سپس اهداف عملیاتی به اجرا درآیند.
نظری افزود: در حال حاضر دولت هر ماه باید بازپرداخت بدهی‌های گذشته را به سرانجام برساند و به همین دلیل باید برای 4 هزار طرح نیمه‌تمام خراسان رضوی راهی غیر از اعتبارات دولتی پیدا کرد. بر همین اساس و در راستای مولدسازی می‌توان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بسیاری از طرح‌ها را به نتیجه رساند تا مردم از اتمام و راه‌اندازی طرح‌ها بهره‌مند شوند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی اصلی‌ترین مرکز ترجمان معارف عالم آل محمد(ص) است که با توجه به ظرفیت‌های بومی استان می‌توان از ایجاد زیست‌بوم فرهنگی این سرزمین که منور به وجود امام هشتم(ع) است، در سطح جهانی بهره برد.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به حضور حدود ۳۰میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد برای زیارت بارگاه منور رضوی افزود: بزرگ‌ترین ظرفیت مخاطب فرهنگ رضوی در سطح منطقه و جهان با رویکرد شیعی در مشهد شکل گرفته است و برای این موضوع باید هدف‌گذاری و طرح مناسب داشت.
محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز گفت: رسیدن به جایگاه راهبری زیست‌بوم فرهنگی، هنر، رسانه و قرآن در خراسان رضوی مد نظر ماست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه