استخر شنای بشرویه؛ 17سال در مرحله ساخت!

استانداری که وزیر شد و استخری که ساخته نشد

استخر شنای بشرویه؛ 17سال در مرحله ساخت!

سال ۱۳۸۶ یعنی ۱۷ سال پیش زمانی که سیدصولت مرتضوی به عنوان استاندار خراسان جنوبی به بشرویه سفر کرد، کلنگ ساخت استخر شنای بشرویه را به زمین زد تا با ساخت آن به یکی از درخواست‌های مردم این شهر به ویژه جوانان و نوجوانان پاسخی شایسته داده شود.


ملانوری، استاندار سابق خراسان جنوبی ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰ از وضعیت پروژه استخر سرپوشیده بشرویه بازدید کرد تا بلکه گره‌ای از کلاف سر درگم این پروژه را به انگشت تدبیر خود بگشاید.
وزیر سابق ورزش و جوانان هم سال ۱۴۰۰ در سفر به بشرویه به همراه مسئولان ارشد آن زمان استان از استخر شنای بشرویه با هدف برنامه‌ریزی برای تسریع در تکمیل این پروژه بازدید کرد اما این بازدید هم کارساز نبود.
تا اینکه با تشکیل دولت سیزدهم جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به این شهر سفر کرد و مصوب شد ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز در این زمینه از محل اعتبارات سفر وزیر ورزش و جوانان به استان و ۵۰ درصد دیگر آن را استانداری خراسان جنوبی پرداخت کند اما گویا این سفر هم نتوانست طلسم ۱۷ساله این پروژه را باطل کند.
در سفر دوم رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی سیدصولت مرتضوی که ۱۷سال پیش به عنوان استاندار کلنگ این پروژه را به زمین زده بود به عنوان نماینده دولت و این بار در قامت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بشرویه حضور پیدا کرد و مردم این شهر از او خواستند استخری که ساخت آن را شروع کرده با پیگیری برای تخصیص اعتبار از محل این سفر زمینه اتمام آن را فراهم کند.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پاسخ به پرسش‌‌های خبرنگار مهر در این باره گفت: هر چند سفر وزیر ورزش و جوانان به استان تاکنون انجام نشده اما از اعتبارات آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بهره گرفته‌ایم.
محمدحسین خسروی افزود: از اعتبارات سفر وزیر ورزش و جوانان به استان حدود 2میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این منظور تخصیص یافت که 1/5میلیارد تومان آن بابت طلب‌های پیمانکار پرداخت شد ولی تا این لحظه از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور برای تکمیل استخر شنای بشرویه مصوبه‌ای به ما ابلاغ نشده است.
به گفته وی این پروژه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای اتمام نیاز است.
به گفته وی حدود 1/5 میلیارد تومان اعتبار در سفر اول رئیس جمهور به استان برای این پروژه در نظر گرفته شد که حدود ۷۰۰ میلیون تومان آن برای تأخیر و تعدیل به پیمانکار پرداخت شد.
علیزاده، فرماندار بشرویه هم در این خصوص گفت: این پروژه در هشت سال گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است، ۱۷ سال پیش این استخر با کمتر از یک میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسید اما در حال حاضر برای تکمیل آن به حدود ۱۸ میلیارد تومان نیاز است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه