هدف‌گذاری ایران برای خدمات فضایی به همسایگان

نخستین حضور دولتی‌ها در بین خبرنگاران در سال جدید

هدف‌گذاری ایران برای خدمات فضایی به همسایگان

وزیر کشور گفت قانون در مورد حجاب و عفاف روشن است و فرمایش‌هاو نظر رهبر معظم انقلاب هم کاملاً روشن بیان شد، اما ممکن است برای تسریع در رسیدگی‌ها اصلاحاتی در قوانین نیاز باشد.


نیاز به قوانین جدید  برای مواجهه با کشف‌حجاب

احمد وحیدی روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت بابیان اینکه امر حجاب یک موضوع و تکلیف شرعی است و  باید به‌عنوان یک شهروند مسئول همه ما به وظایفمان عمل کنیم، اظهار کرد: از حیث مسائل حقوقی در قوانین ما کشف حجاب یک جرم تلقی می‌شود و قوه قضائیه باید به‌عنوان یک وظیفه قانونی و طبق مقتضیات حقوقی و قضایی با آن 
برخورد کند.
وی در  پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره اینکه آیا نیاز به یک قانون جدید یا اصلاح و بازنگری در قانون مربوط به حجاب و عفاف در کشور احساس می‌شود و دولت در این زمینه برنامه‌ای دارد یا نه؟ گفت: ممکن است برای تسریع رسیدگی‌ها و برخورد با موضوع (کشف حجاب) احساس شود که قوانین جدید یا اصلاحاتی در قانون نیاز است و شاید لازم باشد قوه قضائیه لایحه‌ای را تهیه کند تا در موضوع رسیدگی به این جرایم با سرعت بیشتری عمل شود که مربوط به خود آن‌هاست، ولی ما بر اساس همین قوانین موجود  با موضوع کشف حجاب برخورد می‌کنیم، البته طرحی هم در مجلس در دستور کار نمایندگان قرارگرفته است.وزیر کشور همچنین در واکنش به برخی خبرها و شایعات در مورد حمله ناکام توسط ریزپرنده‌ها به تأسیساتی نظامی در اصفهان تأکید کرد این موضوع را تأیید نمی‌کند و مسئله نیاز به بررسی دارد.

آقای منادی گزارشی برای تبرئه خودش نوشته
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه هم که دستگاه تحت امر او در گزارش مجلس یکی از دستگاه‌های مقصر در موضوع تأخیر در پرداخت حقوق و مزایای اسفندماه معلمان معرفی‌شده، مدعی شد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این گزارش تلاش کرده خودش را که یکی از عوامل این اتفاق بوده، تبرئه کند.
مسعود میرکاظمی دیروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اتهامات واردشده به وی در این ماجرا در گزارش تحقیق صورت گرفته توسط مجلس، گفت: یکی از افرادی که در مجلس تشویق به خلاف قانون می‌کند و دولت را برای بر هم زدن نظم مالی‌اش زیر فشار گذاشت، شخص آقای علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.
وی بابیان اینکه این نماینده مجلس، وزارت آموزش و پرورش را تحریک کرد تا دست به تخلف بزند، افزود: ما از ایشان شکایت کرده‌ایم و به جد نیز این شکایت را دنبال می‌کنیم.
وی بابیان اینکه آقای منادی «الف» را در قانون می‌نویسد بعد از دولت توقع دارد «ب» را انجام بدهد؛ این نشدنی است، تصریح کرد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با نقش تحریک‌کننده‌ای که داشت سبب بی‌انضباطی دولت شد که خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با کارهای پوپولیستی از نردبان معلمان بالا بروند و چهارتا رأی برای خودشان بگیرند و ما جلو هرکسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای و سایر ابزاری که در اختیار دارد، استفاده تا دولت را بی‌نظم کند، محکم ایستاده‌ایم.

خیز ایران برای ارائه خدمات فضایی به کشورهای همسایه و اسلامی
وزیر ارتباطات بابیان اینکه عزم جدی داریم تا پایان این دولت امر ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو (مدار پایینی جو) را تجاری کنیم، گفت: هدف ما این است که خدمات اینچنینی را در گام اول در اختیار کشورهای همسایه و اسلامی قرار دهیم.
عیسی زارع پور دیروز در حیاط دولت و در جمع خبرنگاران، افزود: ما هم‌اکنون 10 ماهواره و محموله فضایی را آماده پرتاب داریم و چندین ماهواره مخابراتی نیز در حال ساخت هستند و سال 1402 سال پرباری برای صنعت فضایی خواهد بود.
وزیر ارتباطات آبان ماه گذشته از دستیابی متخصصان صنایع فضایی کشورمان به کلاس جدیدی از ماهواره‌برهای لایه لئو (مدارهای پایین زمین تا ارتفاع ۲ هزار کیلومتر) خبر داد که بانام قائم به فهرست موشک‌های ماهواره‌بر ایران اضافه شدند.وی همچنین گفت پوشش شبکه فیبرنوری برای ارائه اینترنت پرسرعت که تا اسفندماه به 2 و نیم میلیون مشترک رسید تا پایان سال جاری به 10 میلیون مشترک خواهد رسید.

جزئیات ثبت رکورد تازه در فروش نفت 
وزیر نفت هم روز گذشته در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره جزئیات ثبت رکورد جدید صادرات نفت در سال 1401 و برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از خام فروشی نفت، گفت: ما در سال ۱۴۰۱افزون بر  ۲۰۳ میلیون بشکه بیشتر از سال ۹۹ و همچنین ۹۰ میلیون بشکه هم بیشتر از سال ۱۴۰۰ نفت فروختیم و به بیش از ۹۲ درصد تکالیف خود در بودجه عمل کردیم.
جواد اوجی افزود: سال گذشته یک پالایشگاه گازی و یک پتروپالایشگاه (فاز ۲ آبادان) به بهره‌برداری رسید و ان‌شاءالله امسال هم افتتاح پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.
وزیر نفت همچنین بار دیگر با رد شایعات  و گمانه‌زنی‌ها در خصوص افزایش قیمت بنزین در سال جدید تأکید کرد: بارها اعلام‌شده است هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت، وزارت نفت و مجلس نیست.

آغاز دور جدید سفرهای نظارتی و پیگیری مصوبات استانی
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از شکل‌گیری کارگروهی در این معاونت برای رفع مشکلات حوزه تولید و حمایت از این حوزه و کمک به شعار سال به دستور رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت سفرهای نظارتی و پیگیری اجرای مصوبات استانی دولت نیز از یکی دو هفته آینده آغاز می‌شود.
محسن منصوری افزود: در هفته منتهی به پایان سال بیش از 16 هزار میلیارد برای اجرای مصوبات سفرهای استانی به‌حساب استان‌ها واریز شد.

​​​​​​​خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه