ضرورت توجه به رشد تولید دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به نام‌گذاری سال 1402 مطرح کرد

ضرورت توجه به رشد تولید دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: اگر مفهوم رشد تولید با شعار سال گذشته در هم آمیخته شود، رشد تولید دانش بنیان را برای محیط‌های دانشگاهی الزامی می‌كند.


به گزارش آستان نیوز،  دكتر مرتضی رجوعی در دیدار نوروزی با كاركنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه كه به مناسبت آغاز سال جدید برگزار شد، با بیان اینكه این دانشگاه مجوز تأسیس شركت‌های دانش بنیان دانشگاهی را گرفته است، خاطرنشان كرد: حركت به سمت تأسیس شركت‌های دانش بنیان به منظور تنوع منابع درآمدی پایدار دانشگاه، یك ضرورت است و نقش ما را در تولید ناخالص داخلی كشور و رشد اقتصادی ارتقا می‌دهد و در پایداری كسب و كار دانشگاه در درازمدت تأثیر مستقیم دارد.
وی تصریح كرد: این حوزه در برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید نسبت به قاعده تنوع و ایجاد بسترهای مناسب اهتمام ویژه داشته باشد.

اردوهای راهیان پیشرفت مصداق فعالیت‌های امیدآفرین
دكتر رجوعی با تأكید بر اجرای اردوهای تبیینی و معرفتی راهیان پیشرفت در سال جاری ویژه عموم دانشجویان، گفت: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت یكی از بارزترین مصادیق فعالیت‌های امیدآفرین است كه در نگاه كارشناسانه می‌تواند تعداد زیادی از جامعه را با پیشرفت كشور و چگونگی دستیابی به اقتدار ملی آشنا کند.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) افزایش روحیه امیدآفرینی جوان برای ایفای نقش مؤثر در رشد و توسعه ایران اسلامی، جهت‌گیری تخصصی دانشجویان روی مسائل مهم‌تر و نمایش دستاوردها، چالش‌ها و نیازهای صنعتی را از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برشمرد.
 
طرح پذیرش دانشجو به صورت نیمه متمركز
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) پذیرش دانشجو به صورت نیمه متمركز، جذب اساتید متخصص و متعهد و ارتقای فعالیت‌های آموزشی را از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه معاونت آموزش و تحصیلات تكمیلی برشمرد و افزود: طرح پذیرش به صورت نیمه متمركز از طریق مصاحبه باید با قوت اجرا شود. وی با اشاره به اینكه سال گذشته پذیرش دانشجو در رشته‌های معارف اسلامی، روان‌شناسی و حقوق به صورت نیمه متمركز صورت گرفت، اظهار كرد: به عنوان یک اصل، كاهش درآمدهای حاصل از كاهش دانشجو را در قبال بالا رفتن ظرفیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان می‌پذیریم و تلاش داریم امسال نیز در رشته‌های علوم ورزشی، آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی دانشجویان به صورت نیمه متمركز پذیرش شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه