5 برنامه راهبردی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای 1402

در گفت‌وگو با رئیس این دانشگاه مطرح شد

5 برنامه راهبردی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای 1402

دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال 1363 همزمان با تشكيل نخستین كنگره جهانی حضرت رضا(ع) با هدف وحدت حوزه و دانشگاه و تربيت فقيه اسلام‌شناسی و تربيت نيروی انسانی كارآمد برای مراكز علمی و پژوهشی كشور تأسیس شد.


در حاشیه نمایشگاه رواق خدمت(دستاوردهای آستان قدس رضوی) در استودیو شمس تی‌وی، گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی داشتیم تا با فعالیت‌های این مجموعه در سالی که گذشت بیشتر آشنا شویم.

وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها و حوزه‌ علمیه در چیست؟
این دانشگاه یک دانشگاه حوزوی است و تمامی دروس که در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود از صفر تا صد باید رعایت شود و از دروس ابتدایی و مقدماتی تا درس خارج در سه مقطع در این دانشگاه ارائه می‌شود. علاوه بر آن مطابق با برنامه‌های وزارت علوم، رشته‌های پنج‌گانه در مقطع کارشناسی،  سیزده‌گانه در مقطع کارشناسی ارشد و  شش‌گانه در مقطع دکتری تدریس می‌شود. 
در اسفند سال 97 هم پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی افتتاح شد و بانوانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا سطح ۳ حوزه هستند در سه رشته، حقوق، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

چند استاد و دانشجو در این دانشگاه مشغول به تدریس و تحصیل هستند؟
تاکنون هزار و 948 نفر از این دانشگاه دانش‌آموخته شده‌اند که از این تعداد400 نفر استاد حوزه علمیه و 300 نفر استاد رسمی دانشگاه‌ها هستند. ویژگی دانش‌آموختگان این دانشگاه این است که روحانی و مسلط به یک یا دو زبان خارجی هستند و دستاوردهای خوبی را از حیث پژوهشی و فرهنگی داشته‌اند.
 
لطفاً به برنامه‌های سال جاری نیز اشاره بفرمایید.
مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری در قالب پنج برنامه راهبردی تنظیم شده و برای هر برنامه راهکارهای عملیاتی در نظر گرفته شده است که ارتقای مستمر کیفیت و اثربخشی فعالیت‌های آموزشی، تقویت رویکردهای پژوهشی در نظام آموزشی، توسعه ارتباطات داخلی و خارجی دانشگاه، تقویت معرفت دینی، بصیرت انقلابی، سلوک عبادی و اخلاقی و تقویت منابع درآمدی دانشگاه از جمله این برنامه‌هاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه