نوجوان‌ها از افطار تا سحر میهمان حرم رضوی می‌شوند 

«بهار وصل» طرحی برای آشنایی با معارف رضوی

نوجوان‌ها از افطار تا سحر میهمان حرم رضوی می‌شوند 

احمدی


در ماه رمضان امسال برای غنا بخشیدن به اوقات نوجوانان و پاسخ به شبهه‌های دینی آنان، طرحی به نام «بهار وصل» در حرم مطهر رضوی راه‌اندازی شده است. در این طرح تعدادی از دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه یک شب کامل از پیش از افطار تا پس از سحر، میهمان حرم مطهر رضوی هستند.
احمد ذکاوتی، رئیس اداره امور پایگاه‌ها و نخبگان حرم مطهر درباره طرح «بهار وصل» گفت: در ابتدای مراسم با حضور نوجوانان محفل انس با قرآن برگزار و یک جزء قرآن کریم خوانده می‌شود. 
وی افزود: پس از افطار، برپایی حلقه‌ نور و نشست‌های صمیمانه پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان دینی در حوزه نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای آشنایی بیشتر آن‌ها با معارف دینی و رضوی است. نوجوانانی که گاهی پرسش‌هایشان در عین سادگی چنان معنای عمیقی دارد که پاسخ به آن‌ها کار ساده‌ای نیست و چه جایی بهتر از حرم مطهر برای پاسخ‌گویی به این پرسش‌های مختلف و متعدد.
ذکاوتی ادامه داد: از آنجایی که تربیت نسل آینده به شکلی که باورها و ارزش‌های صحیح را به خوبی درک کرده و زندگی خود را بر اساس آن پایه‌‎ریزی کند، یکی از مهم‌ترین وظایف مربیان است؛ اداره پایگاه‌های فرهنگی در ادامه حضور نوجوانان در این قطعه از بهشت، سخنرانی و مداحی در نظر گرفته است. برنامه دیگر هم مناجات‌خوانی و قرائت دعای جامعه کبیره و توجه آنان به مفاهیم والای این دعای توحیدی و امام‌شناسی است.
رئیس اداره پایگاه‌های فرهنگی یادآور ‌شد: پایان برنامه هم خلوت با حضرت حق است. خلوتی که با اقامه نماز شب در مسجد گوهرشاد به اوج خود می‌رسد و بعد با صرف سحری و اقامه نماز جماعت صبح کامل می‌شود. برنامه‌هایی که هر چند برای نخستین مرتبه و با حضور تعداد معدودی از دانش‌آموزان انجام شد، اما استقبال زیاد آن‌ها حکایت از اثرگذاری آن دارد. در پایان نیز هدایایی متبرک به رسم یادبود به دانش‌آموزان و نوجوانان داده می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه