موافقت وزارت جهاد کشاورزی با ۲۰‌درخواست ویژه

خراسان جنوبی

موافقت وزارت جهاد کشاورزی با ۲۰‌درخواست ویژه

استاندار خراسان جنوبی از موافقت وزارت جهاد کشاورزی با ۲۰ درخواست استان خبر داد.


به گزارش ایسنا، جواد قناعت اظهار امیدواری کرد  این موافقت‌ها و تخصیص اعتبارات و تسهیلاتی که وعده شده، بتواند بخش زیادی از مشکلات کشاورزان و دامداران استان را برطرف کند.
استاندار با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های راهبردی استان، تنوع‌بخشی به محصولات تولیدی بخش کشاورزی و گونه‌های مقاوم و سازگار با منطقه و برنامه‌ریزی برای بهبود، ارتقای بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح به ویژه در محصولات با امکان تولید در شرایط آب‌ با شوری بالاست، گفت: یکی از پیشنهادهای مطرح شده در این پیگیری‌ها، فراهم شدن زمینه‌های لازم برای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در حوزه شیلات بود.
قناعت با تأکید بر اینکه توسعه سطح پرورش ماهی تیلاپیا از برنامه‌های سال جاری و آینده استان است، تصریح کرد: تخصیص منابع اعتباری ویژه تسهیلات ارزان‌قیمت و بلندمدت برای توسعه مزارع پرورش آبزیان، تأمین بچه‌ماهی مورد نیاز، رفع محدودیت ایجاد شده در صدور پروانه‌های تأسیس و بهره‌برداری ماهی تیلاپیا و پیگیری برای عدم نیاز به تغییر کاربری اراضی پروژه‌های آبزی‌پروری مشابه استخرهای ذخیره آب از جمله درخواست‌های استان در راستای تحقق این برنامه بود.
قناعت اظهار کرد: اختصاص میزان ۲۰ هزار تن جو ویژه خشکسالی از جمله درخواست‌های استان برای رفع مشکلات موجود بود که خوشبختانه با نظر مثبت همراه شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه