8 رویکرد خدمات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی

دکتر رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تشریح کرد

8 رویکرد خدمات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی رویکردهای این آستان مقدس در حوزه خدمت‌رسانی را شامل هشت محور برشمرد و با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دوره جدید مدیریت آستان قدس، همه این اقدامات را گامی در راستای تحقق شعار «همه خادم الرضاییم» برشمرد.


به گزارش آستان‌نیوز، مالک رحمتی در نشست رمضانی شورای اداری استان خراسان رضوی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، از تلاش‌های همه خادمان حضرت رضا(ع) در میزبانی از زائران نوروزی و همچنین برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان قدردانی کرد و گفت: خدا را شاکریم که با همراهی و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی استان و نهادهای خدمت‌رسان به زائران در کنار تلاش شبانه‌روزی خادمان و خادمیاران رضوی توانستیم میزبانان شایسته‌ای برای زائران امام هشتم(ع) در ایام نوروز باشیم.
رحمتی همچنین با تبریک عید سعید فطر، برنامه‌های آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان و برگزاری باشکوه مراسم پرفیض شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی را جلوه‌ای دیگر از عشق و دلدادگی برای خدمت به زائران و مجاوران امام رئوف برشمرد و تلاش‌های چند ماه اخیر را تجلی دوباره شعار «همه خادم الرضاییم» دانست. قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به تبیین رویکردهای کلان آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریت این آستان و زمان مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، به عنوان تولیت این بارگاه ملکوتی 
پرداخت. مالک رحمتی زائرمحور بودن خدمات، خدمت به مجاوران، فعالیت‌های مردم‌محور و همکاری با تشکل‌های مردمی، گفتمان‌سازی و تمدن‌سازی، استفاده بهینه از ظرفیت رسانه، تحول در حوزه منابع انسانی و افزایش بهره‌وری و ایجاد درآمد پایدار را هشت رویکرد خدمات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی دانست. وی به همکاری با مدیریت شهری برای استفاده از اراضی در اختیار و اجرای پروژه‌های زیرساختی شهری با هدف بهره‌مند شدن مجاوران اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی صدها هکتار زمین برای اجرای پروژه‌های مرتبط با حوزه توسعه شهری واگذار کرده است.
به گفته رحمتی، رویکرد دیگری که بر اساس حکم ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تأکید تولیت آستان قدس رضوی مدنظر بوده، همکاری و تعامل اثربخش با دولت و سایر نهادهای مرتبط در امور فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... است.
وی در این باره اظهار کرد: همکاری با وزارت ارشاد در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری، تعامل با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی در تولید آثار فاخر علمی، همکاری و تفاهم با کمیته امداد، هلال‌احمر، بنیاد شهید، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شهرداری‌ها و دیگر مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی، همه و همه نشان‌دهنده عزم و اراده آستان قدس رضوی در زمینه توسعه و تقویت این تعاملات بوده است.
مالک رحمتی گفت: تلاش شده در همه برنامه‌ها رویکرد مردم‌محور بودن مدنظر باشد و الگوهایی موفق از مشارکت مردمی ارائه دهیم.وی تصریح کرد: دیدار چهره به چهره تولیت محترم و مدیران ارشد آستان قدس با مردم، حضور مؤثر و مستمر تولیت محترم در مناطق کم‌برخوردار، پاسخ‌گویی به بیش از یک‌میلیون تماس تلفنی در سامانه 138، پاسخ‌گویی به 22هزار مکاتبه و ارائه الگوهای همکاری با تشکل‌های مردمی و خیران در اعطای بسته‌های معیشتی، طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، برگزاری اردوهای معرفتی ویژه جوانان، توجه به مقوله فرزندآوری و مسئله خانواده، توجه ویژه به تربیت نسل آینده با برنامه‌ریزی در مؤسسه جوانان برای 120هزار نفر و همچنین افتتاح رواق اختصاصی کودک در حرم مطهر از نمونه اقدامات با رویکرد مردمی و همکاری با تشکل‌های مردم‌نهاد در سال 1401 بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه