بدرقه جوانمرد دیار سربداران

تشییع پیکر شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» با حضور پرشور مردم در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد

بدرقه جوانمرد دیار سربداران

شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت ماه بود که در یکی از خیابان‌های سبزوار، حمیدرضا الداغی در دفاع از دخترانی که مورد مزاحمت خیابانی قرار گرفته بودند، توسط یکی از مزاحمان با چاقو مورد حمله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات، به شهادت رسید.


​​​​​​​پس از انتشار این خبر، بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شهادت حميدرضا الداغی را تأیید کرد. کاربران فضای مجازی نیز لقب شهید خوش‌غیرت را برای این جوان سبزواری برگزیدند. پدری که با عمل خود فدای دختر جوان ایرانی شد و نشان داد برای مردان باغیرت این سرزمین در دفاع از ناموس فرقی میان باحجاب‌ها با بدحجاب‌ها نیست! شهیدی که نه بسیجی بود، نه جزو ضابطان امر به معروف؛ بلکه فقط یک ایرانی باغیرت بود و هزینه بی‌تفاوت نبودنش را با جان پرداخت!
پیکر این شهید عصر روز دوشنبه، 11 اردیبهشت ماه با حضور گسترده مردم مشهد، از مهدیه تا حرم مطهر رضوی تشییع شد. 

مردم سر قرار حاضر شدند
هرچه به محل قرار نزدیک‌تر می‌شدی، سیل جمعیت و زمزمه‌هایشان بیشتر می‌شد. خیلی‌ها نیز از فاصله‌ دورتر با ندای «حیدر حیدر» و «یاحسین» جمعیت را همراهی می‌کردند.
مردم سیاهپوش، با در دست داشتن تصاویر این شهید در خیابان‌های اطراف حرم، برای شرکت در مراسم تشییع آماده بودند و گرمای هوا و آفتاب مانع از حضور آن‌ها نشده بود. خیلی‌ها با دختران کوچکشان در مراسم حاضر شده بودند و برای مظلومیت این شهید اشک می‌ریختند.

روضه قتلگاه، مراسم تشییع را عطرآگین کرد
چشمان مردم عاشق و انقلابی مشهد با ذکر «لبیک یاحسین» و روضه کربلا، تر شده بود و آنچه در میان سیل جمعیت به چشم می‌آمد، پرچم‌های منقش به نام حضرت عباس(ع) و امام حسین(ع) در دست مردم بود. پرچم حرم اباعبدالله(ع) نیز که روی تابوت مطهر این شهید قرار گرفت، فضا را بیش از پیش حسینی و عاشورایی کرد.
یاد و نام شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت نیز از ذهن‌ها بیرون نمی‌رفت. همین چندوقت پیش بود که شهید دانیال رضازاده و  شهید حسین زینال‌زاده با حضور پرشور همین مردم تشییع شده بودند. گویی داغ این مردم با حضور این شهید، دوباره تازه شده بود. 

قدردانی بانوان مشهدی از شهید الداغی
شهید حمیدرضا الداغی، شهید غیرت و دفاع از ناموس بود. مفاهیمی که در چند ماه گذشته، مدافعان دروغین زن، زندگی، آزادی سعی در حذف آن داشتند. بانوان مشهدی با حضور گسترده خود در مراسم تشییع شهید باغیرت سبزواری، بار دیگر ثابت کردند که برخلاف تلاش دشمن، هنوز هم در راه دین و انقلاب استوارند و ارزش حجاب، غیرت و ناموس را می‌دانند. عده‌ای از زنان حاضر در مراسم نیز با در دست داشتن پلاکارد و با سر دادن شعار، خواستار رسیدگی به وضعیت حجاب بودند. 
مردمی که با خواندن زیارت عاشورا تشییع شهید الداغی را شروع کرده بودند، در آستانه حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نیز با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، پیکر پاک حمیدرضا را راهی حرم کردند تا پس از طواف و نماز به سبزوار منتقل شود.

واکنش‌ها به شهادت مظلومانه شهید امر به معروف و نهی از منکر
در واکنش به شهادت حمیدرضا الداغی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حدود هفت ماه از بلوای پاییز۱۴۰۱ که دشمنان تمام عوامل خود را وارد عرصه جنگ ترکیبی با نظام مقدس جمهوری‌اسلامی کردند، می‌گذرد. در اثنای این غائله رفتار‌هایی هنجارشکنانه از مدعیان جریان «زن، زندگی، آزادی» از قبیل آغوش رایگان و ساده‌انگاری‌های صورت گرفته در اجرای قوانین کشور منجر به اجازه بروز رفتار‌های توحش‌گونه و خشونت‌بار عده‌ای عناصر خودباخته در سطح جامعه شد.
چنانچه چند روز پس از شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی و ترور نافرجام طلبه سجاد جهانگیری، در سبزوار شهروندی که در دفاع از امنیت دو دختر نوجوان که مورد تعرض اراذل و اوباش قرار گرفته بودند، جان خودرا مخلصانه در دفاع از ناموس وطن تقدیم کرد».
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «مطمئن هستیم خون شهید حمیدرضا الداغی همانند خون ده‌ها هزار شهید نظام مقدس اسلامی آغازی را رقم خواهد زد که پایانش خشکاندن ریشه ظلم و فساد خواهد بود».
همچنین سید عباس شبیری، سرپرست شهرداری سبزوار خبر داد که نام فلکه سه‌گوش در سبزوار به نام شهید حمیدرضا الداغی تغییر پیدا کرده است.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه