مشاهده چهار قلاده پلنگ در ارتفاعات خواف

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عنوان کرد

مشاهده چهار قلاده پلنگ در ارتفاعات خواف

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: همزمان یک قلاده پلنگ ایرانی به همراه سه توله خود در ارتفاعات شهرستان خواف مشاهده شده است.


مهدی اله‌پور گفت: همیاران حفاظت محیط زیست شهرستان خواف که در ارتفاعات شهرستان خواف مشغول کوه‌نوردی بودند، موفق به مشاهده یک قلاده پلنگ بالغ با سه توله‌اش و تصویربرداری از آن‌ها شدند.
وی افزود: برابر برآورد کارشناسی حاصل از آخرین سرشماری انجام شده در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده شهرستان خواف، جمعیتی افزون بر هزار علف‌خوار وحشی از گونه‌هایی چون کل و بز، آهو، قوچ و میش‌وحشی زیست می‌کنند که تغذیه اصلی پلنگ‌ها محسوب می‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مشاهده گربه‌سانانی چون پلنگ ایرانی را که به عنوان «گونه پرچم» و شاخص در جمعیت حیات‌وحش شناخته می‌شود، بیانگر مطلوبیت کیفیت و کمیت شرایط زیستگاهی آن‌ها و گویای وضعیت دیگر گونه‌های جانوری و وجود آرامش در منطقه دانست.محیط ‌بانان شهرستان خواف در هفته اخیر یک دهنه چشمه را در همین منطقه احیا و یک آبشخور جدید نیز برای گونه‌های حیات‌وحش ایجاد کردند و بهسازی یک آب‌انبار برای تأمین آب حیات‌وحش از دیگر اقدام‌های آنان در این زیستگاه بوده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه