تدارک ویژه رسانه ملی برای دهه کرامت

در نشست مشترک هم‌اندیشی مطرح شد

تدارک ویژه رسانه ملی برای دهه کرامت

در نشست هم‌اندیشی معاونت سیمای رسانه ملی و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، ضمن تأکید بر افزایش همکاری‌های دو مجموعه ذیل پرچم امام رضا(ع) و پوشش گسترده برنامه‌های دهه کرامت، گزارشی از برنامه‌های سیمای ملی برای دهه کرامت امسال اعلام شد.


به گزارش آستان‌نیوز، در این نشست که محسن برمهانی؛ معاون سیمای رسانه ملی، محسن هوشمند؛ رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان‌ قدس رضوی و جمعی از مدیران شبکه‌های سراسری و دیگر اعضای ستاد دهه کرامت معاونت سیما حضور داشتند، بر استفاده از ظرفیت‌ها و هم‌افزایی رسانه‌های مختلف با آستان قدس رضوی تأکید شد.
میثم مرادی، دبیر ستاد دهه کرامت صدا و سیما در این نشست با بیان اینکه باید با فاصله‌ گرفتن از روزمرگی تلاش کنیم همواره تنوع و تحول در این برنامه‌ها را مد نظر قرار دهیم، گفت: ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) و جشن‌های دهه کرامت یکی از ویژه‌ترین ایام مناسبتی در کشور ماست که ما باید در حوزه تولیدات رسانه‌ای  مرتبط با آن، به نحو احسن به وظیفه خود که تبیین معارف و آموزه‌های رضوی است، عمل کنیم زیرا همه ما ریزه‌خوار این حضرت هستیم.
مرادی گزارشی از برنامه‌های سیمای ملی برای دهه کرامت امسال نیز ارائه کرد و گفت: برای خدمت در این عرصه، در دو هفته اخیر جلسات متعددی بین مرکز طرح و برنامه سیما و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد که خروجی آن تدوین بسته محتوایی برنامه‌های معاونت سیما در دهه کرامت است.
وی فهرست برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پخش در دهه کرامت را هم تشریح کرد.
به گفته مرادی شبکه دوم سیما در این ایام برنامه‌هایی همچون پخش سخنرانی‌های مذهبی، مستند معماری حرم و برنامه خط سوم با محوریت گفت‌وگو در زمینه حجاب را پخش خواهد کرد.
همچنین شبکه3 سیما با برنامه‌هایی مانند «چایخانه حضرت»، برنامه «پناه» به مدت 10شب در مدرسه میرزاجعفر و برنامه «سمت خدا» در حرم مطهر رضوی به مدت 10روز میهمان خانه‌های مردم خواهد شد. «شگفتانه» از شبکه4 سیما،  ویژه‌برنامه «فراز»، 10برنامه مسجدمحور و یک برنامه مستند از شبکه5 سیما از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این دهه است.
شبکه قرآن نیز با همکاری آستان قدس رضوی و شبکه نهال برنامه «منم بچه مسلمان» را از رواق کودک حرم مطهر رضوی پخش می‌کند و شبکه سلامت نیز در ویژه برنامه‌ای به موضوع طب‌الرضا(ع) می‌پردازد. شبکه نهال جشن ویژه دختران نوجوان در حرم مطهر رضوی را نیز پوشش خواهد داد. از دیگر برنامه‌های پیشنهادی، پخش صلوات خاصه حضرت رضا(ع) در شب و روز میلاد حضرت در تمامی شبکه‌های ملی است. همچنین تصاویر اذان‌گاهی و اذان‌ها معطوف به حرم‌های شاهچراغ(ع)، حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) خواهد بود.
  
پیشنهادهای مدیران شبکه‌های سیما
در بخشی از این نشست هم‌اندیشی نیز مدیران شبکه‌های سراسری و دیگر اعضای ستاد دهه کرامت معاونت سیما، ضمن تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده در شبکه‌های مختلف، پیشنهادهایی را مطرح کردند.
برنامه‌ریزی ویژه برای تولید آثار نمایشی، تبیین جایگاه علمی حضرت رضا(ع)، جریان‌ساز کردن صلوات خاصه امام رضا(ع) در قالب پویش مردمی، توجه بیشتر به نشاط و شادابی در برنامه‌ها، معرفی مکان‌های کمتر شناخته شده حرم به مردم، توجه به نیازهای رسانه‌ای نسل امروز به ویژه کودکان و نوجوانان و برپایی پویش‌های اجتماعی مناسبتی از مهم‌ترین نکات و پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است اعضای شورای مدیران معاونت سیمای رسانه ملی در این سفر، ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع)، از نمایشگاه رواق خدمت به عنوان نمایشگاه معرفی خدمات و دستاوردهای آستان قدس رضوی نیز بازدید کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه