دیدار مدیران امور خدام حرم‌های امیرالمؤمنین علی(ع) و امام رضا(ع)

دیدار مدیران امور خدام حرم‌های امیرالمؤمنین علی(ع) و امام رضا(ع)

به همت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، احمد عبدالحسن محمد‌علی، مدیر امور خدام افتخاری حرم حضرت علی(ع) با کهندل، مدیر امور خادمیاری آستان قدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، مدیر امور خدام افتخاری حرم حضرت علی(ع) به همراه هیئتی سه نفره از عتبه علویه در شهر مقدس مشهد حضور یافتند و ضمن توفیق زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) با جمعی از مدیران این آستان مقدس در حوزه خدمت و خادمی دیدار و گفت‌وگو کردند.
مدیر امور خادمیاری آستان قدس رضوی در ابتدای این جلسه به تبیین ضوابط پذیرش خدام بارگاه منور رضوی و حوزه‌های فعالیت آستان قدس رضوی در حوزه خدام، تفکیک و شکل‌گیری خدمت‌ها، تاریخچه شکل‌گیری خدمت و خادمان اشاره کرد و تجربه‌هایی را در حوزه خدمت و خادم در اختیار این گروه قرار داد.
کهندل ضمن اشاره به آیین‌نامه‌ها، ضوابط و موضوعاتی که حین خدمت توسط مجموعه مدیریت خدام باید مورد توجه قرار گیرد، تجربیاتی در این خصوص نیز ارائه کرد.
در ادامه این جلسات نشستی نیز با مجردی، مسئول امور خدمه آستان قدس رضوی در خصوص جزئیات خدمت‌ها در حرم مطهر، تفکیک خدمات‌، موضوعات خدمت و تشکیل مدیریت‌ها برگزار شد.
مجردی عنوان کرد: عمده فعالیت‌ها در آستان قدس رضوی توسط خادمان افتخاری مدیریت می‌شود و تعداد خادمان کارمند بسیار اندک هستند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع بیش از 90‌درصد امور حرم مطهر رضوی را خدام افتخاری در کشیک‌های هشت‌گانه انجام می‌دهند.
میرزاده، مدیر امور خادمیاری استان‌ها نیز در جلسه‌ای جداگانه، این هیئت از عتبه علوی را با فعالیت‌هایی که در استان‌ها انجام می‌شود آشنا کرد و ضمن ارائه گزارشی از این فعالیت‌ها تجربیات لازم را در اختیار آنان قرار داد.
شایان ذکر است بازدید از موزه قرآن کریم و نمایشگاه «رواق خدمت»، همچنین بازدید از برخی خدمت‌ها و آشنایی با مناسک و مراسم در حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های اجرایی این گروه بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه