نشان آتش‌نشان حقوق پایینشان!

نشان آتش‌نشان حقوق پایینشان!

تعدادی از آتش‌نشانان مشهدی در اعتراض به حذف سختی کار و مسائل معیشتی خود که ریشه در تغییرات قراردادی آن‌ها دارد در عرصه میدان شهدا تجمع کردند و شعار دادند: نشان آتش‌نشان حقوق پایینشان.


کارشان خاموش کردن آتش و نجات شهروندان است، اما مدتی است مشکلات معیشتی و وعده‌های به سر نرسیده کاسه صبرشان را لبریز کرده است.
صبح شنبه ۲۳ اردیبهشت تعدادی از آتش‌نشانان مشهدی در اعتراض به حذف سختی کار و مسائل معیشتی خود که ریشه در تغییرات قراردادی آن‌ها دارد و در این زمینه قول مساعد مسئولان برای پیگیری از متولیان کشوری پیشتر داده شده بود، در میدان شهدا تجمع کردند تا بلکه صدایشان به گوش مسئولان برسد.
آن‌ها با در دست داشتن نوشته‌ها شعار می‌دادند: نشان آتش‌نشان حقوق پایین‌شان. 
به سراغشان رفتیم تا جزئیات بیشتری از مطالباتشان را بشنویم.
یکی از آتش‌نشانان معترض ‌گفت: تعطیل کاری و شب‌کاری به ما نمی‌دهند، اضافه کار تا ۲۵۰ ساعت است اما ۱۷۵ ساعت می‌دهند، این را هم بگویم دفعه پیش که اعتراض کردیم از ۱۵۰ به ۱۷۵ رساندند. 
او ادامه داد: شیفت‌های کاری ما طولانی است وقتی شیفت کاری ۲۴ ساعت است چگونه اضافه کار را محاسبه می‌کنند؟ آیا می‌توانم بین شیفت به منزل بروم؟ باید شیفت را تحویل دهم. 
این آتش‌نشان به وعده‌هایی که مسئولان شهرداری پیشتر برای پیگیری از وزارت کشور به آن‌ها دادند اشاره کرد و توضیح داد: دفعه پیش دفتر شهردار رفتیم و به ما گفتند از بین خودتان یک نفر را به‌عنوان نماینده برای پیگیری کارها تعیین کنید، چرا توپ را در زمین ما می‌اندازند؟ مگر مسئول امور مالی برای پیگیری همین چیزها حقوق نمی‌گیرد؟ ما آتش‌نشان هستیم و باید با خیال راحت کار خود را انجام دهیم قرار نیست دنبال این مسائل برویم.
یکی دیگر از آتش‌نشانان معترض در تأیید حرف‌های همکارش گفت: مدیرعاملمان هیچ کاری برای مشکلات ما نکرده است.
وی در ادامه عنوان کرد: سختی کار برای ما اعمال نشده است حکم ما را به جای کارگری، کارمندی زده‌اند که این اشتباه است. بعد از تجمع قبلی که انجام دادیم نیروی جایگزین را لغو کردند و مرخصی‌ها به مشکل خورده است. 
یکی دیگر از آتش‌نشان‌ها گفت: بیمه‌های ما هم فایده‌ای ندارد. هزینه بسیاری از داروها را باید آزاد پرداخت کنیم. می‌گویند ما کارمند هستیم اما کدام کارمند از میان خودروها یا ته چاه می‌رود؟ خیلی از همکاران ما چند سال پس از بازنشستگی تازه مشکلاتشان شروع می‌شود و آن زمان تازه اول بدبختیشان است که باید دنبال دوا و درمان بروند. از تجمع قبلی که شرکت کردیم نه تنها مشکلاتمان حل نشد که حتی تنبیه‌هایی هم برایمان اعمال شد؛ برخی بچه‌ها را به ایستگاه‌های دورتر فرستادند.
آتش‌نشان دیگری تصریح کرد: اجاره‌خانه از سال گذشته سه چهار برابر شده و من از الان به فکر سال آینده هستم. 
وی ادامه داد: من یک آتش‌نشان رسمی هستم و چون حکم من را کارمندی زده‌اند، با توجه به ماهیت خدماتی کار ما، سبب تضییع حقوقمان شده است‌؛ تعداد عملیات‌های نفرساعت آتش نشان‌های مشهدی از تهران بیشتر است اما کمتر از همه حقوق و مزایا داریم. 
مجید فرهادی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: به جز اضافه‌حقوق۱۴۰۱، از شهریور سال گذشته تاکنون حدود 3میلیون تومان به حقوق آتش‌نشان اضافه شده است. دستورالعمل افزایش حقوق امسال هم هنوز ابلاغ نشده است!

​​​​​​​خبرنگار: معصومه مؤمنیان

برچسب ها :
ارسال دیدگاه