رشد ۳۰ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

رشد ۳۰ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود و اکنون این قیمت ۱۵هزار تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰درصد رشد دارد.


غلامحسین ساربان افزود: این قیمت کاملاً کارشناسی شده است. هنوز این قیمت به صورت کتبی اعلام نشده؛ اما در گروه‌ها بارگذاری شده است. تنها یک اختلاف‌نظر کوچک در این قیمت وجود دارد که بخشی از این مبلغ را برای نهاده‌ها در نظر بگیرند یا مستقیم به کشاورز پرداخت کنند.
وی ادامه داد: قیمت گندم باید با سایر محصولات رقیب خود تناسب داشته باشد. اگر قیمت گندم افزایش زیادی پیدا کند، بی‌شک نهاده‌های دامی و جو نیز افزایش شدیدی خواهند داشت و بخش دام به شدت آسیب خواهد دید.
ساربان خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ با ۱۶۲ میلیمتر بارندگی، ۳۷۳ هزار تن گندم خریداری شد. امسال پیش‌بینی می‌کنیم با این وضعیت ۳۳۰ هزار تن خرید داشته باشیم که نسبت به سال گذشته حدود ۱۵درصد کاهش داریم.
وی در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان تصریح کرد: مطالبات کشاورزان، سال گذشته پرداخت شد و در استان افزون بر 3هزار و 950 میلیارد تومان پول گندم تحویل داده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه