اشغالگران زیر منگنه مقاومت

ترس صهیونیست‌ها: حزب‌الله قادر است روزانه بیش از 3هزار موشک شلیک کند

اشغالگران زیر منگنه مقاومت

یک رسانه صهیونیستی با اشاره به رزمایش اخیر حزب‌الله لبنان نوشت: بهتر است مانور نظامی دست‌کم گرفته نشود، چراکه این جنبش قادر به شلیک بیش از 3هزار موشک در یک روز جنگی است. 


«یوسی یهشوع» خبرنگار یدیعوت آحارانوت با بیان اینکه رزمایش اخیر تنها یک برنامه تبلیغاتی نبوده، هشدار داد: مقاومت لبنان آماده انجام حمله و ارسال تکاور به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و گروگان‌گیری شهرک‌نشینان است.
این رسانه صهیونیستی در ادامه با مطرح کردن این ادعا که حزب‌الله برای جنگ فراگیر آماده نمی‌شود، عنوان کرد: نگرانی واقعی اسرائیل جنگ در لبنان با حزب‌الله است؛ حزب‌اللهی که می‌تواند در یک روز جنگی بیش از 3هزار موشک دوربرد سنگین و بسیار دقیق شلیک کند. 
این رسانه صهیونیستی همچنین نوشت: «در این رزمایش حمله به چند شهرک اسرائیلی و گرفتن اسیر شبیه‌سازی شد. در مستنداتی که از این رزمایش پخش شد، استفاده از پهپاد، موتورسیکلت، پرچم‌های اسرائیل، نماد ستاره داوود که هدف تیراندازی‌ها بودند، به چشم خورد». یدیعوت آحارانوت تأکید کرد: «قدرت نیروی زمینی حزب‌الله به طرز چشمگیری بهبود یافته، به‌ویژه تکاوران رضوان که تجربه عملیاتی در سوریه کسب کرده‌اند». 
گفتنی است جنوب لبنان، یکشنبه ۲۱ می، در آستانه بیست و سومین سالروز آزادسازی شاهد برگزاری رزمایش نظامی حزب‌الله با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک لبنان بود. در این رزمایش از خودروهای جنگی، گلوله‌های جنگی، سامانه‌های پرتاب موشک و... استفاده و در بخشی از آن، حمله به شهرک‌های صهیونیستی برای اسارت نظامیان صهیونیست و همچنین حمله پهپادی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شبیه‌سازی شد. 

ادعای رسانه اسرائیلی درباره روابط ریاض و تل‌آویو
همزمان در شرایطی که رسانه‌های آمریکایی از دست رد ولیعهد عربستان سعودی به درخواست کاخ‌سفید برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند، یک رسانه رژیم صهیونیستی ادعا کرده بنیامین نتانیاهو با محمد بن‌سلمان رایزنی تلفنی داشته است. بنابر گزارش «جروزالم پست»، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین تسهیل‌کننده گفت‌و‌گوی تلفنی نتانیاهو و بن‌سلمان بوده است. این روزنامه ادعا کرد بنیامین نتانیاهو و محمد بن‌سلمان «درباره احتمال عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی» رایزنی کردند. منبع خارجی استنادی جروزالم پست به این روزنامه اسرائیلی گفته «هیچ پیشرفتی در این گفت‌و‌گوها حاصل نشد و محمد بن‌سلمان درخواست نتانیاهو برای دیدار و ملاقات را رد کرده است». ادعای این روزنامه در شرایطی مطرح شده که هفته گذشته وبگاه آمریکایی «آکسیوس» از دست رد محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به درخواست کاخ سفید برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا پایان سال جاری میلادی خبر داده بود. رد درخواست عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط ولیعهد سعودی در بخشی از گزارش آکسیوس درباره تلاش‌های جو بایدن برای جوش دادن رابطه ریاض-تل‌آویو مورد اشاره قرار گرفته است.  بن‌سلمان در پاسخ به درخواست مقام‌های ارشد دولت بایدن گفته نمی‌خواهد گام‌های بیشتری درراستای گرمی روابط با اسرائیل بردارد اما خواستار همکاری بر سر بسته توافق بزرگی است که همکاری‌های نظامی قوی‌تر را شامل می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه