در هراس از پاسخ ایران

نگاهی به آثار و پیامدهای ترور سردار شهید سیدرضی موسوی در فضای رسانه‌ای و عملیاتی منطقه

در هراس از پاسخ ایران

ترور سردار سید رضی موسوی، فرمانده ارشد ایران در حمله رژیم صهیونیستی، واکنش‌های بین‌المللی مقامات و گروه‌های مختلف را به دنبال داشته است.


​​​​​​​حماس در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی گفت ترور سردار موسوی در خاک سوریه یک جنایت و تجاوز بزدلانه است. اشغالگران با قلدری، تمامی قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند. جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء هم با یادآوری ایام چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، به ترور شهید موسوی واکنش نشان داده و فقدان ستاره‌ای دیگر از ستارگانی که از حقیقت دفاع کرده‌اند را به همه برادران مقاومت تسلیت گفته است. مقاومت اسلامی عراق در پایان این بیانیه خود آورده است که باید انتقامی سخت گرفته شود. کتائب حزب الله هم پس از اعلام تسلیت، در بیانیه‌ای گفته است دشمنان در توهم این هستند که سیاست‌های جنایتکارانه‌شان؛ مردان را از مبارزه و دفع توطئه‌های آن‌ها باز می‌دارد.
جبهه مردمی آزادی فلسطین هم با قطعیت اعلام کرده این جنایت جز با هماهنگی و همکاری آمریکا صورت نگرفته و دشمنِ جنایتکار و بزدل نه تنها طعم امنیت و ثبات را نخواهد چشید، بلکه باید وحشت‌زده منتظر پاسخ بعدی باشد.
این واکنش‌ها و خشم برانگیخته جبهه‌های مقاومت، ترس صهیونیست‌ها از پاسخ ایران را تا حدی آشکار ساخته که واکنش رسانه‌های غربی را هم با عنوان هراس از انتقام به دنبال داشت.
بی‌بی‌سی در گزارشی آورده سیدرضی موسوی یک مهره مهم و مردی در سایه بود. ترور وی هیچ خللی در رویکرد جمهوری اسلامی وارد نمی‌کند و آن‌ها هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد.
اینترنشنال هم مدعی شده اکنون ایران از تمام ظرفیت‌های خود برای تلافی استفاده می‌کند و آمریکا دیگر بازدارندگی مطلق خود را از دست داده است.

اشغالگران، در انتظار پاسخ
مقامات ارشد رژیم صهیونیستی هم مجبور به واکنش‌های متفاوت شده‌اند. یوآو گالانت وزیر دفاع این رژیم در یکی از جلساتش به طور غیرمستقیم به ترور فرمانده ارشد سپاه قدس اشاره کرده و گفته‌ است: اکنون در حال جنگ با هفت جبهه هستیم. او ایران را هم جزو این جبهه‌ها عنوان کرده و در ادامه به صریح‌ترین شکل ممکن گفته است هر کسی علیه آن‌ها عمل کند، یک هدف بالقوه است.
سرهنگ «کوبی مروم» هم در واکنش به این ترور خطاب به مقامات کشورش گفته ایرانی‌ها «دشمنان باهوش و شگفت‌انگیزی» هستند و در عرصه‌های دیگر اسرائیل را غافلگیر خواهند کرد. این افسر عالی‌رتبه ارتش اسرائیل در خصوص انتقامِ ایران هشدار داده و به رسانه‌های اسرائیلی گفته ممکن است ایران از طریق سوریه یا دریا با آتش سنگین پاسخ دهد یا مقامات عالی‌رتبه را هدف قرار دهد.
جروزالم پست هم در رابطه با همین مسئله عنوان کرده است اسرائیل انتظار دارد در جبهه شمالی به ترور مستشار سپاه پاسداران پاسخ داده شود. برخی دیگر از مقامات صهیونیستی هم ادعا کرده‌اند ارتش این رژیم برای پاسخ موشکی ایران آماده می‌شود.
در این میان سردار رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار کرد جمهوری اسلامی ایران به طور قطع پاسخ ترور سردار سید رضی موسوی را خواهد داد و این کار در زمان و مکان مناسب صورت خواهد گرفت. او گفت: «پاسخ ما به شهادت سید رضی موسوی قاطعانه، فعالانه، مؤثر و هوشمند خواهد بود».

خبرنگار: فاطمه کامیاب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه