3 مدعی در رؤیای قهرمانی

قرعه یک هشتم نهایی جام حذفی

3 مدعی در رؤیای قهرمانی

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در حالی برگزار شد که با حذف استقلال، احتمال برگزاری شهرآورد وجود نداشت اما همه در انتظار روشن شدن حریفان پرسپولیس و سپاهان و تراکتور به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی بودند.


در نهایت اما این سه تیم با یکدیگر رودررو نشدند و البته ساده‌ترین قرعه نیز به سپاهان خورد تا این تیم با استقلال ملاثانی رودررو شود. سپاهان در مرحله قبلی شمس آذر قزوین را با سه گل از پیش رو برداشته بود. استقلال ملاثانی نیز در ضربات پنالتی صنعت نفت را کنار زده و به این مرحله رسیده است.
همچنین تراکتور در خانه باید از ذوب آهن میزبانی کند که این شاید سخت‌ترین بازی این مرحله نیز باشد. در این بین پرسپولیس با آلومینیوم اراک رودررو‌ خواهد شد که دو سال پیش این تیم را در جام حذفی کنار زده بود.
پرسپولیس که در هفته شانزدهم لیگ برتر و آخرین سفرش به اراک با خاطره تلخ و شکست یک بر صفر همراه شد، دوباره باید به این شهر سفر کند و مقابل شاگردان حسینی قرار بگیرد.
با توجه به اینکه تیم آلومینیوم در مرحله قبلی جام حذفی میهمان نساجی مازندران بود و به پیروزی یک بر صفر رسید، در دور یک‌هشتم نهایی در اراک میزبان پرسپولیس خواهد بود که از سد نفت و گاز گچساران عبور کرد.
پرسپولیس طی چهار سال اخیر در چهار سفر به اراک فقط یک پیروزی در سال گذشته بدست آورد، اما در سه جدال دیگر در استادیوم خانگی آلومینیوم، سه شکست داشته و همین مسئله نشان می‌دهد سرخپوشان شرایط خوبی در زمین ایرالکو نداشتند و قرعه سختی در جام حذفی برای رسیدن به جمع هشت تیم نهایی دارند.
همچنین پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در فصل 01-1400 نیز در ورزشگاه آزادی مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفت که در آن بازی هم با نتیجه 3 بر 2 برابر ایرالکو شکست خورد و حالا دوباره به همین قرعه سخت برخورد کرده است.

6 تیم لیگ یکی
از ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم، 6 تیم از لیگ یک هستند که چهارتای آن‌ها باید مقابل تیم‌های لیگ برتری شانس خود را  امتحان کنند. ملوان باید به مصاف سایپا برود و هوادار میزبان مس سونگون است. فجرسپاسی با گل‌گهر دیدار می‌کند و استقلال ملاثانی نیز میزبان سپاهان است. در این میان چادرملو اردکان و مس کرمان تنها بازی تمام لیگ یکی را برگزار می‌کنند تا مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، به‌طور قطعی یک تیم از لیگ آزادگان داشته باشد.

فینال در کرمان
امیرحسین روشنک مسئول جام حذفی اظهار کرد: مسابقات این مرحله در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد، حدفاصل هفته‌های بیست و چهارم و بیست و پنجم لیگ برتر و مسابقات مرحله یک چهارم نهایی نیز اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.وی افزود: مسابقات مرحله نیمه نهایی و فینال در اواخر خردادماه برگزار خواهد شد. فینال جام حذفی نیز در کرمان با تصمیم  سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

رکوردداران
پرسپولیس و استقلال تهران هرکدام با هفت بار قهرمانی در جام حذفی، از این لحاظ رکورددار هستند و پرسپولیس این شانس را دارد تا با توجه به حذف استقلال توسط مس رفسنجان با قهرمانی در این دوره از مسابقات تبدیل به 
پر افتخارترین تیم جام حذفی تبدیل شود. البته نباید از کیفیت تیم‌های خوب لیگ دسته اولی از جمله چادرملو اردکان و فجر سپاسی گذشت و سایر تیم‌ها هم می‌توانند با پیروزی برابر تیم‌های لیگ برتری شگفتی ساز شوند.
برنامه بازی‌ها:
آبی پوشان جنوب - سپاهان اصفهان /فجر شهیدسپاسی- گل‌گهر سیرجان/تراکتور تبریز- ذوب آهن اصفهان/مس کرمان – چادرملو اردکان/هوادار تهران – مس سونگون /ملوان بندرانزلی- سایپا تهران/مس رفسنجان – پیکان تهران/آلومینیوم اراک – پرسپولیس

برچسب ها :
ارسال دیدگاه