فوتبال ایران «صلاح» ببیند!

عدم حضور ستاره لیورپول در مصر جنجالی نشد

فوتبال ایران «صلاح» ببیند!

چندی پیش بود که اشرف صبحی، وزیر ورزش مصر، خبر داد محمد صلاح، کاپیتان تیم ملی مصر و ستاره باشگاه لیورپول، درخواست معافیت از حضور در اردوی تیم ملی این کشور در ماه مارس را داشته است.


همچنین به‌تازگی نیز این مسئول ورزشی تأیید کرده شاگرد یورگن کلوپ در فیفا دی پیش رو، اردوی تیم ملی کشورش را همراهی نمی‌کند و این موضوع به کادرفنی مصری‌ها منتقل شده است. در واقع به احتمال زیاد صلاح با این اقدام خواسته وضعیت نسبی بهبود یافته خود را حفظ کند.
اما اگر این موقعیت در فوتبال ایران پیش می‌آمد، چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا فوتبال کشورمان ظرفیت این را داشت که به صورت مسالمت‌آمیز با موضوع کنار بیاید؟
به طور کلی سابقه مسائل اینچنینی حاکی از آن است که فوتبال ما تنها به جرقه‌ای کوچک نیاز دارد تا کوچک‌ترین موضوع آن به مشکلی حل‌نشدنی و معضلی عجیب و غریب تبدیل شود. به عنوان مثال، چند ماه پیش از شروع جام ملت‌ها شایعاتی درباره سردار آزمون به گوش می‌رسید.گفته می‌شد در یکی از بندهای قرارداد آزمون با تیم ایتالیایی آورده شده او نباید در جام ملت‌ها شرکت کند، ولی با وجود همه آن حواشی ، همه دیدند آزمون در این رقابت‌ها شرکت کرد. تقریباً همه این مسائل و مسئله‌های شبیه به این‌ها در زمان خودشان حاشیه‌های بسیاری را برای بازیکنان ایرانی به‌وجود آورده بودند و حتی جای موضوع‌های اصلی فوتبال ایران را گرفته بودند. این در حالی است که اگر خبرهای حاشیه‌ساز در هر زمانی به شکلی مطلوب مدیریت شوند، بدون شک فوتبال ایران در مسیر پیشرفت واقعی خود قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: متین نجفی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه