زیر سایه امام رئوف

اردوی جامع جهادی بنیاد کرامت رضوی در حاشیه شهر مشهد برگزار شد

زیر سایه امام رئوف

اردوی جامع جهادی بنیاد کرامت رضوی به مدت دو روز ویژه ساکنان منطقه طرق مشهد در زائرشهر رضوی برگزار شد.به گزارش آستان‌نیوز، این اردوی جهادی با هماهنگی و همکاری نهادهای زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی و با خدمت‌رسانی جمعی از خادمیاران رضوی و جهادگران در محورهای درمانی، ورزشی، فرهنگی، خانوادگی و معیشتی در زائرشهر رضوی برپا شد.

700 بیمار زیر پوشش «نذر شفا»
از مهم‌ترین بخش‌های این اردوی جهادی، اجرای طرح «نذر شفا» ویژه اقشار کم‌برخوردار حاشیه شهر بود که در فاصله دو روز خدمت‌رسانی جمع 30نفره پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران و سایر کادر درمانی، حدود 700 بیمار و مراجعه‌کننده از خدمات ارائه شده در حوزه‌های اعصاب و روان، مامایی، دندان‌پزشکی، داخلی، جراحی عمومی، غربالگری، تزریقات و خدمات دارویی بهره‌مند شدند.  
همچنین بیماران پس از معاینه و دریافت نسخه، به صورت کاملاً رایگان داروی مورد نیازشان را دریافت کردند. 18 بیمار نیز که نیاز به دریافت خدمات درمانی تکمیلی و تخصصی‌تری داشتند به مراکز درمانی شهر مشهد ارجاع شدند. خدمات مشاوره فردی و برپایی کارگاه مشاوره گروهی نیز از دیگر خدمات ارائه شده در قالب این برنامه اردویی بود. 
​​​​​​​
ایستگاه تندرستی و نشاط 
همچنین با هدف ایجاد شادابی و نشاط و تشویق جوان‌ترها به تحرک و ورزش در دوران کرونا، مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی با دایر کردن ایستگاه‌های ورزشی شامل دارت، طناب‌زنی، پنالتی و... در فضای باز زائرشهر رضوی، اقدام به برگزاری بازی‌ها و مسابقات بومی ـ محلی ویژه دخترها و پسرهای رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان منطقه طرق کرد که با استقبال قابل توجه آن‌ها روبه‌رو شد. در پایان نیز از برگزیدگان هر رشته با اهدای جوایز ورزشی قدردانی و برای شرکت در رقابت‎های مرحله بعدی دعوت شدند.  

3 برنامه ویژه بانوان و خانواده 
برگزاری جشن تکلیف برای ۲۰ دختر بی‌سرپرست و بدسرپرست با سرپرستی مجموعه «آبشار عاطفه‌ها» و ساکن منطقه طرق نیز از دیگر برنامه‌های این اردوی جامع جهادی در زائرشهر رضوی بود.‌ یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های این اردو، برگزاری نخستین دوره آموزشی و انگیزشی کارآفرینی در قالب طرح «مادران ارزش‌آفرین» ویژه بانوان سرپرست خانوار ساکن منطقه طرق بود. 
برای اجرای این طرح، 80 نفر از بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش نهادهای نیکوکاری این منطقه توسط رابطان کانون‌های بانوان و خانواده رضوی شناسایی شدند و در دوره مهارت‌افزایی بانوان شرکت کردند. همچنین در این اردوی جهادی، دوره آموزشی «زندگی به سبک رضوی» نیز به عنوان یکی از برنامه‌های مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی برای 11 زوج جوان و جمعی از اهالی منطقه برگزار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه