محبت، محبت می‌آورد

محبت، محبت می‌آورد

حجت‌الاسلام شهاب مرادی آقایان! هوای خانم‌ها را داشته باشید. خانم‌ها، مادران، پدران هوای دختران خود را داشته باشید. دختران نیاز به حمایت عاطفی خانواده دارند. مهربانی در حق فرزندان کم است. ما نیاز به مهربانی داریم. مهربانی نیاز فوری و اساسی جامعه ماست. بسیاری از فرزندان تجربه محبت والدین را ندارند و این در حالی است که یتیم نیستند. پدر و مادرانی هستند که بوسیدن، نوازش کردن و در آغوش گرفتن فرزند را بلد نیستند. در یک جمع دانشگاهی از دختر خانم‌ها این نوع سؤالات پرسیده شد که کمتر از 5درصد گفتند که پدر ما، نسبت به ما مهرورزی می‌کند.
ای پدر و مادر! شما بیشتر از آنکه بخواهید مربی و معلم فرزندتان باشید که نمره خوب بگیرد، پدر و مادرش هستید... فرزندان خود را ببوسید... بگویید که دوستشان دارید. بگو هر طوری که هستی و بشوی دوستت دارم. اگر پدر و مادر به فرزند محبت کند، در اصل در جامعه تولید محبت کرده است و از خیلی دعواها، خشونت‌ها و بزه‌ها در سطح جامعه جلوگیری کرده است.
ما با این کم‌محبتی‌ها، خشونت را در سطح جامعه دست به دست می‌کنیم. چرا به یکدیگر محبت نکنیم تا محبت در سطح جامعه دست به دست شود؟
مادر! بچه شما کلاس چهارم ابتدایی است، درس نمی‌خواند، او را ببوس و بگو اصلاً درست خوب نیست، خودت را دوست دارم. اما می‌بینیم برخی‌ها فقط می‌گویند باید درس بخوانی! خب اگر فرزند را به یتیم‌خانه‌ای در لندن - که مملو از بی‌رحمی است - هم می‌دادند او هم همین طور تربیت می‌کرد. در خیلی از فیلم و سریال‌هایشان این را دیده‌ایم. آن‌ها که امام رضا(ع) ندارند و دین مروج مهربانی ندارند و همه چیزشان پوند و دلار و پول است، فقط به بچه می‌گویند درس بخوان و مهر و محبتی هم در کار نیست.
پدر! تو پیش از آنکه مربی فرزندت باشی که فرزندت نمره خوبی بگیرد، اول پدرش هستی. ای مادر! بچه‌ات را ببوس. به بچه‌ها بگویید هر طور هستید دوستت دارم، آیا پدر‌ها و مادرها در جامعه ما این طوری هستند؟ خیر... این می‌شود که زندان‌های ما امروز جا ندارند. وزیر دادگستری سابق می‌گفت برخی از زندانی‌ها در نمازخانه به صورت شیفتی می‌خوابند. چون جا برای خوابیدن نداریم. ای پدر و مادر! اگر به بچه محبت بدهی، فرزندت محبت 
تولید می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه