جزئیات پروژه بهسازی ساختمان ضلع جنوبی «باب‌السلام»

معاون عمران سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی تشریح کرد

جزئیات پروژه بهسازی ساختمان ضلع جنوبی «باب‌السلام»

معاون عمران سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی، جزئیات اجرای طرح بهسازی ساختمان ضلع جنوبی باب‌السلام را تشریح کرد. 
رئوف حسن‌زاده گفت: با ارتقا و تکمیل مجموعه اماکن متبرکه در ضلع شرقی صحن آزادی شامل رواق حضرت زهرا(س)، بهشت ثامن آزادی، سردر باب‌السلام و ساختمان ضلع شمالی آن لازم بود تا مشابه بنای ضلع شمالی در قسمت جنوبی نیز ساخته شود که علاوه بر کاربری‌های مختلف اداری، استودیو رسانه، وضوخانه و... شبکه‌های ارتباطی و دسترسی این مجموعه نیز تکمیل شود. علاوه بر این با آزادسازی فضای زیر سردرب باب‌السلام، فضای دسترسی سرتاسری در قسمت شمال به جنوب باب‌السلام ایجاد و ارتباط چندجانبه بین رواق متبرکه حضرت زهرا(س)، صحن آزادی و بهشت ثامن برقرار شد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پروژه که موجب منحصر به فرد بودن ساخت آن شده اجرای پروژه با حفظ دیوارهای نمای سنتی ارزشمند طرفین صحن و همچنین ساختمان‌های مجاور با تمهیدات و روش‌های خاص اجرایی بوده است.
حسن‌زاده با بیان اینکه این پروژه شامل چهار تراز طبقه اول، همکف، نیم‌طبقه و زیرزمین است، گفت: طبقه اول این ساختمان برای فضای اداری و استودیو رسانه و نیم‌طبقه مذکور برای دسترسی به بهشت ثامن صحن آزادی طراحی و اجرا شده است.
معاون عمران سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی به تجهیزات و امکانات رفاهی و خدماتی این طرح اشاره کرد و افزود: این پروژه دارای دو دستگاه آسانسور 13 نفره، یک دستگاه آسانسور هشت نفره، پله برقی رفت و برگشتی به زیرزمین، سه دستگاه سرویس پله، سیستم تهویه مطبوع، اعلام و اطفای حریق و... است.
وی با اشاره به اینکه این پروژه از بهمن 96 آغاز شد و هم‌ اکنون در حال بهره‌برداری است، اضافه کرد: در ساخت این پروژه از تجربیات قبلی سازمان و همکاری مهندسان مشاور قدس و خاک و پایه همچون مرحوم دکتر سیدعبدالعظیم شاه‌کرمی که خدمات ارزنده‌ای در مشاوره و طراحی سازه در فعالیت‌های سازمان داشتند استفاده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه