بشکه‌‌ باروت صهیونیستی

تشدید تنش‌ها در کرانه باختری با شهادت یک فلسطینی دیگر

بشکه‌‌ باروت صهیونیستی

علوی

 ارتش صهیونیست‌ها که تصمیم گرفته نیروهای بیشتری را در مناطق پرتنش با فلسطینیان در کرانه باختری مستقر کند و به دنبال بازسازی قسمت‌های تخریب شده دیوار حائل و نژادپرستانه در شمال کرانه باختری است، همچنان در حال حمله به مناطق مختلف در این منطقه است.

 در همین راستا، در پی حمله گسترده صبح روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری، یک جوان فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح و اسیر شدند. به گزارش فارس، صهیونیست‌ها به شهرک قباطیه در مجاورت جنین، شهرک بیتا در جنوب نابلس، شهرک جبع در جنوب جنین، الخلیل و برخی مناطق دیگر حمله و شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند. 
سخنگوی رژیم صهیونیستی با تأیید این اقدام، از انجام دور جدید بازداشت‌های گسترده در جنین، طولکرم، نابلس و مناطق دیگر کرانه باختری خبر داد. با این حال، در شهرک قباطیه، مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها درگیر شده و آن‌ها را به عقب‌نشینی از این منطقه واداشتند؛ هرچند در جریان این حمله، «مصعب حنایشه» جوان فلسطینی تحت تعقیب این رژیم دستگیر شد.
این در حالی است که فراخوان صهیونیست‌های موسوم به «معبد» در اراضی اشغالی برای تقدیم قربانی در مسجدالاقصی در عید موسوم به «پسح» که در جریان ماه مبارک رمضان برپا می‌شود، هشدار شدیداللحن گروه‌های مقاومت فلسطین را به دنبال داشته است.
مقصود از کوه معبد یا کوه هیکل همان حرم شریف قدس است که روی یک تپه در محله قدیمی بیت‌المقدس واقع شده است. جماعت امنای هیکل یک جنبش یهودی-ارتدوکسی بسیار افراطی است که مقر آن در شهر قدس اشغالی قرار دارد و هدف اصلی آن، ساخت «هیکل سلیمان» (معبد سلیمان) به جای مسجدالاقصی و احیای محل به جا آوردن آیین قربانی است. همزمان با تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه نشست فوق‌العاده به ریاست حماس برگزار و باصدور بیانیه‌ای نسبت به حوادث اخیر واکنش نشان دادند. آن‌ها همچنین برگزاری مراسم قربانی در مسجد‌الاقصی را 
خط قرمز معرفی کردند و هشدار دادند که این کار زمینه رویارویی مقاومت با رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.
پیگیری سیاست تجاوزکارانه رژیم اسرائیل در کنار آزادی عمل خاخام‌های صهیونیست، ممکن است منجر به وقوع جنگی دیگر در فلسطین اشغالی شود. منطقه‌ای که به‌خصوص این روزها مانند بشکه باروتی آماده انفجار است که آتش آن اول از همه دامن صهیونیست‌ها را خواهد گرفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه