کمبود و التهاب بازار روغن در خراسان رضوی

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی تشریح کرد

کمبود و التهاب بازار روغن در خراسان رضوی

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کمبودی که در حال حاضر در کشور شاهد آن هستیم به علت ادامه روش‌های توزیع پیش از قانون انتزاع است. مشکل تأمین و توزیع اکنون خود را نشان داده زیرا سهمیه استان کاهش پیدا کرده است.
به گزارش قدس‌آنلاین، ناصر شعربافیان درخصوص التهاب و کمبود روغن در بازار اظهار کرد: قانون انتزاع مسئولیت تأمین و توزیع این محصول را به جهادکشاورزی منتقل کرد؛ ازاین‌رو ایراد اصلی، تأمین روغن مصرفی خانوار استان از سایر استان‌هاست. در حال پیگیری ساماندهی ساختار تأمین و توزیع روغن در استان هستیم یعنی به عبارتی سهمیه مورد نیاز استان باید از واحدهای تولیدی داخل استان تأمین شود.  استان ماهانه به ۹هزارو۱۰۰ تن روغن نباتی نیاز دارد. ظرفیت تولید چهار کارخانه تصفیه روغن موجود در استان بیش از ۱۲هزار تن است. وی عنوان کرد: سهمیه اختصاص داده شده به استان در اسفندماه برای مصرف خانوار ۵هزارو۶۲۰ تن بود که همین سهمیه را از کارخانه‌های مختلفی به ما دادند. 
احساس کمبود موجب فراهم شدن زمینه سوءاستفاده، ایجاد بازار سیاه و افزایش قیمت‌ها می‌شود؛ این موضوعات دست‌به‌دست هم داده و مشکلات فعلی را ایجاد می‌کنند. در حال حاضر مشکل کمبود و افزایش قیمت روغن در صنف و صنعت جدی‌تر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه