طرح‌های اولویت‌دار خراسان رضوی در دستورکار

طرح‌های اولویت‌دار خراسان رضوی در دستورکار

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه زیرساختی استان، پروژه‌های قطار سریع‌السیر، شهر فرودگاهی امام رضا(ع) و آزادراه حرم تا حرم با تأمین اعتبار از مسیر ویژه در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، نظری در همایش ائمه جمعه خراسان رضوی افزود: شهر فرودگاهی در مرحله مطالعه است، عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم نیز تسریع می‌یابد و پروژه قطار سریع‌السیر نیز در دستور کار است و از منابع ملی برای پیشبرد پروژه‌ها استفاده می‌شود. برای رشد اقتصاد در استان مقرر شده است جریان اقتصادی راه‌اندازی شود و گره‌های خاص در واحدهای اقتصادی مختلف به صورت موردی بررسی شود.
نظری اظهار کرد: مسئله اقتصاد استان، نداشتن راهبرد استانی درخصوص اقتصاد است از این رو مزیت‌ها و مسئله‌های اقتصادی استان مشخص و اهداف عملیاتی براساس آن‌ها تعریف شد. استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای تحقق اهداف اقتصادی باید زیرساخت‌های مناسب در استان وجود داشته باشد، افزود: از لحاظ زیرساختی در استان مشکلاتی وجود دارد که برنامه‌های روشنی برای رفع این مشکلات درنظر گرفته شده و برای تحقق اهداف اقتصادی برش چهار ساله تعریف شده است. نظری افزود: بر این اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۱، خراسان رضوی به رشد اقتصادی 2/7درصد برسد و برای تحقق آن ۱۸۵هزار میلیارد تومان پول نیاز است که هشت قرارگاه از جمله قرارگاه اقتصاد زیارت، اقتصاد زیرساخت و انرژی، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است.
وی ادامه داد: بانک‌های استان در سال جاری برای این حرکت اقتصادی ۵۵هزار میلیارد تومان باید تأمین کنند و بخش خصوصی نیز ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه