صادرات نقره مشهد رونق می‌گیرد

صادرات نقره مشهد رونق می‌گیرد

سرور یزدی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره مشهد گفت: با اصلاح قانون در بخش صادرات نقره امیدوارم به‌زودی شاهد اتفاق‌های خوبی در رونق این بازار باشیم.


باقر معبودی‌نژاد افزود: خوشبختانه، قانون جدیدی که برای بحث نقره اعلام شده است موجب می‌شود، گردشگرانی که وارد کشورمان می‌شوند، بتوانند تا 3کیلوگرم مصنوعات نقره خریداری و به صورت چمدانی از کشور خارج کنند. این در حالی است که در گذشته خروج همراه مسافر تا سقف ۳۰۰ گرم مجاز بود. 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با کاهش بیماری کرونا، برای صنعت نقره و سازندگان آن وضعیت خوبی به همراه داشته باشد، چراکه متأسفانه وضعیت بازار نقره بسیار بد بود و خریداری نداشت.
معبودی‌نژاد با اشاره به اینکه مشهد بزرگ‌ترین مرکز نقره در ایران است، تصریح کرد: مشهد بیشترین تولیدات نقره را در سطح کشور دارد که متأسفانه با کاهش زائران و گردشگران این صنعت در شهرمان با مشکل مواجه شد که امیدوارم با اصلاح قوانین جایگاه خودمان را حفظ کنیم. 
رئیس اتحادیه طلا و جواهر و نقره مشهد بیان کرد: در صادرات طلا هنوز بحث مشکلات ارزی وجود دارد و اگر بحث صادرات طلا مطرح شود به دلیل تحریم به هیچ عنوان امکان آن برایمان مهیا نیست. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه