کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش کاشمر

کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش کاشمر

مدیر آموزش ‌و پرورش کاشمر با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی بزرگ‌ترین چالش آموزش‌وپرورش کاشمر است، گفت: میانگین سوابق نیروهای آموزش‌وپرورش این شهرستان بیش از ۲۶سال است.
سعید تاج‌محمدی افزود: به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبوریم از ظرفیت نیروهای بازنشسته استفاده کنیم. وی بر رعایت عدالت آموزشی در توزیع نیرو‌های انسانی تأکید کرد و ادامه داد: باید مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم در اولویت اختصاص نیروهای توانمند باشند.
مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر گفت: متأسفانه در ابتدای هر سال معلمانی که اسم و رسمی دارند توسط مدارس مطرح انتخاب می‌شوند در صورتی که این رسم غلطی است چون مدارس حاشیه شهر محروم می‌مانند.
تاج‌محمدی افزود: اداره آموزش‌وپرورش کاشمر با حدود 2هزار و ۵۰۰ نیروی شاغل، 3هزار نیروی بازنشسته و ۳۶هزار دانش‌آموز یکی از مهم‌ترین اداره‌های آموزش‌وپرورش خراسان رضوی است.
او با اشاره به اینکه در حوزه ابتدایی این شهرستان ۲۳مدرسه دو نوبته وجود دارد، گفت: باید ساخت‌وسازها برای برطرف کردن این مشکل مورد توجه باشد.
عزت‌الله طاهریان، معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش کاشمر هم در این نشست گفت: هرچند تا سه سال پیش، ۲هزار ساعت نیروی مازاد داشتیم اما امسال 4هزار نفر- ساعت فقط در متوسطه اول کمبود نیرو داریم. 
بدون شک در سال تحصیلی جدید با کمبود جدی‌تر نیروی انسانی مواجه خواهیم بود و اگر تأمین نیرو به همین منوال باشد و بازنشستگان درخواست استمرار ندهند برای سال تحصیلی جدید 5هزار نفر- ساعت کمبود نیرو خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ تا ۲۲۰ نفر در متوسطه اول و دوم کمبود نیرو داریم به کمبود فضای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون نیازمند ساخت دو هنرستان جدید هستیم همچنین در مقطع متوسطه اول چهار مدرسه در غرب و شرق شهر کمبود داریم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه