هیئت‌ها هوای فرهنگ را تصفیه می‌کنند

هیئت‌ها هوای فرهنگ را تصفیه می‌کنند

نشست خبری اختتامیه «مهرواره ملی هوای نو؛ نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیئت و تشکل‌های دینی» با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و وحید متلجی، دبیر این رویداد روز گذشته در حوزه هنری برگزار شد.


حجت‌الاسلام باباخانی در ابتدای این نشست با بیان اینکه در سال‌های اخیر سازمان تبلیغات اسلامی نگاه ویژه و مجددی به ظرفیت‌های فرهنگی و استفاده از آن‌ها دارد، گفت: اگرچه هیئت‌ از یک محفل معنوی مبتنی بر توسل به اهل بیت(ع) برخاسته است اما آبشخور بسیاری از اقدامات فرهنگی خواهد بود. اگر هیئت واقعاً هیئت بماند و از ظرفیت‌های اصلی‌اش غفلت نکند، از مسیر خود جدا نشود و به میتینگ سیاسی و اجتماعی و سالن‌های کنسرت تبدیل نشود می‌تواند انقلاب اسلامی را به وجود بیاورد.
​​​​​​​
امیدواریم بتوانیم در هوای نو هیئت نفسی تازه کنیم
باباخانی تصریح کرد: حضور هیئت در کنار مردم و برای مردم نشان داده بسیاری از مسائل جامعه را می‌توان توسط آن حل کرد. آنچه در مهرواره دنبال می‌شود این است که هیئت‌ها برای کل سال و زندگی افراد جامعه جهت‌دهی داشته باشند و امیدواریم بتوانیم در هوای نو هیئت نفسی تازه کنیم.
در ادامه ملتجی، دبیر مهرواره با برشمردن دو هدف اساسی این رویداد گفت: کمک به هیئت‌ها در به دست آوردن افق نگاهی بلندتر نخستین هدف ماست و اینکه بتوانند آغوش خودشان را برای همه ایران باز کنند. ما در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب به این مسئله نگاه می‌کنیم و این مهم را دنبال خواهیم کرد که هیئت‌ها در سال 1440 چه وضعیتی خواهند داشت.
وی در ادامه افزود: نکته دوم اینکه بتوانیم نگاه جامعه را به هیئت تغییر دهیم. تصویری که عموماً رسانه‌ها از هیئت نشان داده‌اند بیشتر در حوزه عزاداری و دهه اول محرم است اما این همه هیئت نیست و با همه هیئت می‌توان زندگی کرد.
ملتجی با بیان اینکه ما مهرواره‌ایم نه جشنواره، گفت: ما به دنبال رقابت منفی میان هیئت‌ها نیستیم و نگاه سراسر مهر به همه داریم. مهرواره به دنبال قضاوت کمی مخاطبان شرکت‌کننده در هیئت‌ها نیست، به همین دلیل در مهرواره به هیئت‌های خانگی کوچک و هیئت‌های بزرگ به یک چشم نگاه می‌شود.
وی یادآور شد: امروز یکی از عرصه‌های مهم تربیت مطمئن، هیئت است چرا که هیئت هوای فرهنگ را تصفیه می‌کند، از این رو تلاش داریم هوای نو یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور باشد.

جوایز مهرواره هوای نو
دبیر مهرواره هوای نو تأکید کرد: امسال این رویداد در سه رشته اصلی هیئت، کتاب هیئت و ستایشگران تمرکز بیشتری داشت و آثار دریافتی در این سه بخش به ۲۹هزار و ۲۸۰ اثر رسید. جوایز مهرواره هوای نو در دو بخش هیئت‌ها و افراد اهدا می‌شود و برای برگزیدگان هیئت‌ها در هر رشته‌ای ۲۰ تا ۵۰میلیون تومان و افراد قابل تقدیر در نظر گرفته و همچنین برای هیئت‌ها وام‌هایی به مبلغ حدود 
۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون پیش‌بینی شده است.
اختتامیه مهرواره هوای نو شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۹ شب در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه