اعلام آمادگی سفرای نروژ و آلمان برای کمک به امور پناهندگان در خراسان رضوی

اعلام آمادگی سفرای نروژ و آلمان برای کمک به امور پناهندگان در خراسان رضوی

سفرای نروژ و آلمان در دیدار با استاندار خراسان رضوی برای کمک و حمایت از اقدام‌های این استان در زمینه خدمت‌رسانی به پناهجویان افغانستانی اعلام آمادگی کردند.
«هانس اودو موتسل» سفیر آلمان در ایران در نشست با استاندار خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی به لحاظ همجواری با افغانستان بیشتر از تحولات آن کشور متأثر می‌شود به همین دلیل این استان برای تمرکز خدمات و اعتبارات در این خصوص انتخاب شده است. «سیگوال هاوگه» سفیر نروژ در ایران نیز اظهار کرد: با مسئولان کشورمان درخصوص تحولات در ایران پس از بحران افغانستان و کمک‌هایی که در این خصوص می‌توان انجام داد، گفت‌وگو خواهم کرد. برای سازمان‌هایی نظیر سازمان امور پناهندگی نروژ که در خراسان رضوی فعال است دریافت به موقع مجوزهای ضروری مورد نیاز است. به گزارش استانداری خراسان رضوی، وی گفت: پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد که در سطح کشوری و استانی با بازیگرانی نظیر سازمان کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان پناهندگی نروژ که درخصوص افغانستانی‌ها مشغول فعالیت هستند، بتوان هماهنگی‌های لازم را براساس نیازهای موجود برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در این حوزه فراهم کرد. نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: سال‌های متمادی است تحت تأثیر تحولات کشور افغانستان، میزبان پناهندگان این کشور هستیم. 
وی خاطرنشان کرد: در بخش اردوگاهی نظیر تربت‌جام نیاز به کمک برای خدمت بیشتر داریم، همچنین ساخت اردوگاه جدید ضروری است. در داخل شهر نیز نظیر منطقه گلشهر مشهد که محل سکونت پناهندگان افغانستانی است، نیازمند کمک برای ساخت مدرسه، درمانگاه و مکان‌های ورزشی هستیم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه