امدادرسانی آتش‌نشانی تربت‌حیدریه با حداقل امکانات

از ساختمان تخریبی تا ماشین‌آلات فرسوده

امدادرسانی آتش‌نشانی تربت‌حیدریه با حداقل امکانات

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت‌حیدریه گفت: با توجه به تخریبی بودن ساختمان ایستگاه مرکزی و تجهیزات خودرویی اسقاطی، با دست خالی و با حداقل امکانات به شهروندان حادثه‌دیده امدادرسانی می‌کنیم. عظیم چوپان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ساختمان مرکزی این سازمان امدادرسان، ایمنی ندارد و طبق نظر کارشناسان تخریبی محسوب می‌شود و ایستگاه‌های ۲ و3 نیز به لحاظ فنی کیفیت چندانی ندارند.
وی ادامه داد: البته یک خیر نیک‌اندیش قطعه زمینی واقع در خیابان آبشار را به منظور ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی به این سازمان اهدا کرده‌است.
چوپان افزود: هر چند به ظاهر از حیث تعداد ماشین‌آلات امدادرسانی با توجه به تعداد جمعیت شهر با کمبود مواجه نیستیم اما به جز یک دستگاه خودرو که مدل ۹۷ است بقیه خودروهای امدادرسانی مدل ۸۵ به قبل هستند و مستهلک شده‌اند.
وی ادامه داد: آتش‌نشانی تربت حیدریه خودرو پیشرو دارد اما با توجه به بافت قدیمی شهر و وجود برخی کوچه‌های باریک، امکان حرکت خودرو پیشرو مقدور نیست زیرا استهلاکش بالاست و جرئت نمی‌کنیم به مأموریت بفرستیم. برای خرید یک دستگاه خودرو سنگین با تجهیزات کامل دست‌کم به ۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و هزینه خرید یک دستگاه خودرو سبک پیشرو نیسان کاپرا با تجهیزات کامل حداقل ۱۲ میلیارد ریال است.
چوپان افزود: آتش‌نشانی تربت‌حیدریه فاقد تجهیزات مربوط به غواصی است که البته یک خیر نیک‌اندیش قول داده دو دست لباس غواصی اهدا کند؛ دو نفر از همکاران نیز به دوره آموزشی ستاره3 اعزام شدند و گواهی‌نامه مربوط را دریافت کردند و به دنبال آن هستیم آن‌ها را برای گذراندن دوره آموزشی ستاره ۲ و یک نیز اعزام کنیم. وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای آتش‌نشانی را ۵۵نفر نیروی عملیاتی و چهار نفر نیروی اداری تشکیل می‌دهند و این در حالی است که براساس جدول اداری، باید دارای ۹۸ نفر پرسنل باشد که ۶۸نفرشان عملیاتی و بقیه اداری و کارشناسی باشند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه