روایت حماسه «حاج قاسم» نیاز به فردوسی امروزی دارد

روایت حماسه «حاج قاسم» نیاز به فردوسی امروزی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حماسه‌سازی و قهرمان‌پروری که شاهنامه رقم زده نیاز به الگوسازی دارد بنابراین باید قهرمانان شاهنامه را با ادبیات جوانان به آنان معرفی کنیم.
به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین‌زاده در نشست مطبوعاتی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فردوسی اظهار کرد: متأسفانه آن‌طور که باید نتوانسته‌ایم مقام شاعر پرآوازه و حماسه‌سرای بزرگ کشور ابوالقاسم فردوسی را پاس بداریم و در شأن آن برنامه‌ریزی کنیم ازهمین‌رو امسال سعی کردیم برنامه‌های عمیقی را تدارک ببینیم.
وی با بیان این مطلب که فردوسی بر زندگی ایرانیان اثرگذار است و شعرهای او به شکل‌های مختلف در زندگی روزمره مردم ورود پیدا کرده، افزود: فردوسی شاعر ملی ماست و اثر او نقش بین‌المللی داشته است، اما هنوز حوزه‌های مغفولی وجود دارد و باید روی آن کار شود. قهرمان‌هایی که فردوسی در شاهنامه رقم زده در طول سالیان سال نقش و اثری در دل و جان مردم ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه آثار فردوسی حرف‌های زیادی برای ما و آیندگان دارد، خاطرنشان کرد: حماسه‌سازی و قهرمان‌پروری شاهنامه نیاز به الگوسازی دارد، چراکه رستم قرار است برای جوان و نوجوان ما نقش ایستادگی در برابر ظلم را ایفا کند، بنابراین باید در رویکردهای جدید کشور به این امر توجه شود و قهرمانان شاهنامه را با ادبیات جوانان به آنان معرفی کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: متأسفانه نوجوان امروز به واسطه رسانه‌های پررنگی که وجود دارد قهرمانان فانتزی و عاری از ارتباط معنوی با خالق را بیشتر می‌شناسد، بنابراین باید تلاش شود در این حوزه سرمایه‌گذاری و کار بسیار انجام شود.
وی اضافه کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی بر قله حماسه برای ایران ایستاده است. حاج قاسم فقط داعش را بر زمین نزد. او داعشی بر زمین زد که بسیاری از کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی تلاش کردند دور تا دور ایران ناامن شود و سردار سلیمانی با روحیه حماسی تلاش کرد جلو این اتفاق گرفته شود. امروز این قهرمان نیاز به فردوسی دارد که با زبان هنر این حماسه‌سرایی را بیان کند. برهمین اساس تلاش داریم روحیه و حماسه‌سرایی فردوسی را در بین ایرانیان ترویج و تقویت کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه