شمارش معکوس برای افتتاح نخستین بیمارستان زاوه

شمارش معکوس برای افتتاح نخستین بیمارستان زاوه

شمارش معکوس برای افتتاح نخستین بیمارستان زاوه، به عنوان یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته کشور آغاز شده است تا به همت دولت، این منطقه از خراسان رضوی از محرومیت چندین ساله در حوزه بهداشت و درمان خارج شود.
به گزارش ایرنا، چند سال پیش براساس ارزیابی وزارت کشور، ۳۱شهرستان کمتر توسعه‌‌یافته در ۳۱استان شناسایی شدند که زاوه در خراسان رضوی به عنوان نقطه کمتر توسعه‌یافته برای انجام اقدام‌های محرومیت‌زدایی انتخاب شد.
در پی دستور رهبر معظم انقلاب، ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور باید تا پایان برنامه ششم توسعه به مرحله توسعه‌یافتگی دست می‌یافتند ازهمین‌رو دولت‌ها در شتاب‌بخشی به اقدام‌های اجرایی به‌ویژه طرح‌های نیمه‌تمام در آن نقاط همت گماشتند. آخرین تلاش دولت برای خروج شهرستان زاوه از محرومیت مربوط به سفر اخیر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی در فروردین سال ۱۴۰۱ و اختصاص اعتبار ۲۵میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان زاوه بود تا این مرکز درمانی هرچه سریع‌تر افتتاح شده و خدمات‌رسانی به مردم را آغاز کند. فرماندار زاوه می‌گوید: زاوه به لحاظ برخی شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی، شهرستانی کم‌برخوردار و محروم به‌شمار می‌رود و باید درحوزه‌های مختلف به‌ویژه زیرساخت‌های اجتماعی و بهداشتی به آن توجه ویژه‌ای شود.
محمد وفایی‌نژاد به مشکل جاده دسترسی به این بیمارستان اشاره و بیان کرد: شهرداری و اداره راه پیگیر هستند تا فاصله بین میدان شهید سلیمانی شهر دولت‌آباد تا بیمارستان را با ایجاد جاده مناسب و آسفالته کوتاه‌تر کنند. عملیات اجرایی طرح ملی بیمارستان زاوه در دی‌ماه۱۳۹۴ آغاز شد و تاکنون ۹۵درصد پیشرفت اجرایی داشته که قرار است در صورتی که به ۹۷درصد پیشرفت برسد، طی ۲۵ روز آینده تحویل موقت گردد.
بهره‌برداری از هر طرح بهداشتی و درمانی در وهله نخست نیاز به تأمین نیروی انسانی متخصص دارد که تأمین این بخش در نقاط محرومی مانند شهرستان زاوه قدری با مشکل مواجه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه