آژیر فرونشست زمین در کاشمر به صدا درآمد

آژیر فرونشست زمین در کاشمر به صدا درآمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: براساس آنچه از سوی کارشناسان اعلام شده، دشت کاشمر طی چهار سال ۸۰سانتیمتر فرونشست داشته است.
به گزارش قدس‌آنلاین، علیرضا طاهری در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان کاشمر افزود: نشست زمین قابل بازگشت نیست و در واقع یک ثروت در حال از دست رفتن است. با این وضعیت نشست زمین حتی اگر بهترین بارندگی‌ها را هم داشته باشیم، تأثیری در تقویت منابع زیرزمینی نخواهد داشت.
طاهری درخصوص مرز مطالعاتی آبی ازغند مربوط به شهرستان مه‌ولات و شهرستان کاشمر افزود: ما تابع مباحث فنی هستیم و این موضوع در جلسه هیئت‌مدیره مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه از مجموع ۳۷دشت استان وضعیت ۳۴دشت بحرانی و ممنوعه است، ادامه داد: هرچند امسال با کمبود ۱۵هزار مگاوات تولید برق مواجه‌ایم، اما پیشنهاد شده مقدار خاموشی چاه‌ها به دو روز در هفته کاهش یابد.وی افزود: امیدواریم با کمترین تنش و قطعی برق بتوانیم از تابستان امسال عبور کنیم.امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر در این جلسه با بیان اینکه قبوض برق چاه‌های آب به قصه پر غصه‌ای تبدیل شده و به دفعات در این خصوص مراجعاتی به مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان داشتیم، افزود: با توجه به اینکه بیشتر مردم منطقه کشاورز هستند باید تدابیری برای حل مسائل قبوض اتخاذ شود.
وی بیان کرد: برخی شرکت‌های تولیدی منطقه برای توسعه با مشکل جدی کمبود آب مواجه‌اند. به گفته خودشان اگر مشکل آب برطرف شود، بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر بر اشتغال شهرستان افزوده خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه