شناسایی ۳۴۴ ساختمان و مکان ناایمن در بیرجند

شناسایی ۳۴۴ ساختمان و مکان ناایمن در بیرجند

سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بیرجند از شناسایی ۳۴۴ ساختمان و مکان ناایمن در بیرجند خبر داد.


معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی آتش‌نشانی بیرجند در گفت‌وگو با صداوسیما اظهار کرد: اماکن ناایمن شناسایی شده در بیرجند شامل ۶۵ مورد انبار‌های دپو ضایعات، مجتمع و ساختمان بلند ۷۰ مورد سال‌های گذشته و ۸۵ مورد در سه ماهه نخست امسال، ادارات ۱۰۰ مورد در پنج‌سال اخیر، ساختمان‌های فرسوده امسال هفت مورد، انبار دپو سیلندر گاز مایع پنج مورد (به‌ویژه خیابان ۱۷ شهریور)، پاساژ‌های ناایمن هفت مورد و فروشگاه‌های بزرگ پنج مورد است.
سلمانی با اشاره به وقوع چندین آتش‌سوزی در بازار بیرجند و بازارچه سادسی در سال‌های گذشته به دلیل اتصالی سیم برق عنوان کرد: بازار مرکزی بیرجند از نظر آتش‌نشانی، ایمنی لازم را ندارد و با وجود مکاتبات متعدد و مصوبات جلسات کارگروه ایمنی هنوز اقدام مؤثری در راستای ایمن‌سازی بازار مرکزی صورت نگرفته است. همچنین اغلب پاساژ‌های شهر ناایمن هستند. وی ادامه داد: وجود انبار‌های ضایعات در شهر معضل دیگری است که در بازرسی‌ها همه مواردی که مشاهده شده پلمب شده‌اند، اما برخی انبار‌ها به صورت پنهان در داخل منازل مسکونی هستند که می‌توانند خطرآفرین باشند.
معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی آتش‌نشانی بیرجند با اشاره به اینکه ۵۰درصد ساختمان‌ها بدون پایان کار به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: برخی ساختمان‌های بزرگ و مرتفع پایان کار نگرفته، اما به بهره‌برداری رسیده‌اند. سلمانی افزود: وجود برخی معابر کم‌عرض در شهر به‌ویژه بافت فرسوده و نیز پارک نامناسب خودرو توسط شهروندان در آن‌ها و همچنین ایجاد سایبان پارکینگ توسط مالکان مجتمع‌های واقع در خیابان مهزیار، سایت اداری ضلع غربی خیابان محبت، نیروی هوایی، بقیه‌الله، پشت مزار شهدای باقریه و صیادشیرازی دسترسی آتش‌نشانی را با مشکل مواجه کرده است.سلمانی گفت: پارک تانکر‌های حامل سوخت در سطح شهر در کنار مجتمع‌های مسکونی و منازل شهروندان هم می‌تواند حادثه‌ساز باشد.
تاکنون ۱۱مورد از مکان‌های غیرمجاز شارژ سیلندر جمع‌آوری شده‌اند، اما برخی از آن‌ها به صورت پنهانی در داخل منازل فعالیت می‌کنند که نیازمند معرفی شهروندان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه