«نبض حروف» در نگارخانه رضوان

«نبض حروف» در نگارخانه رضوان

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، نمایشگاهی از آثار منتخب سیدحسین فدایی، هنرمند خوشنویس ساکن خوزستان با عنوان «نبض حروف» در نگارخانه رضوان مشهد برپا شد. فدایی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: 50 تابلو خوشنویسی و نقاشیخط در ابعاد مختلف در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار گرفته است. چون من در گذشته از جمله هنرجویان دوره بورسیه هنری مکتب هنر رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در رشته خوشنویسی بودم، پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه را به این مجموعه دادم که مورد موافقت قرار گرفت و آثارم را از اهواز به مشهد ارسال کردم. 
وی با اشاره به اینکه بیش از 30سال سابقه فعالیت در رشته خوشنویسی در رشته‌های نسخ و ثلث به ویژه نستعلیق را دارد، گفت: سعی کردم در آثارم کشش و انرژی درونی خط نستعلیق را نشان دهم تا مخاطب علاوه بر دیدن تابلوها بتواند خوشنویسی را با حس‌های دیگر همچون لامسه درک کند تا جایی که حتی بخواهد به آن‌ها دست بزند.  
این مدرس خوشنویسی با بیان اینکه سابقه برگزاری چندین نمایشگاه در داخل و خارج از کشور از جمله در هلند و آلمان را دارد، ادامه داد: به طور معمول هنرمندان ساکن در هر منطقه جغرافیایی، بینش و نگاه خاص خودشان را دارند بنابراین برگزاری نمایشگاه در شهرهای دیگر موجب تعامل دوطرفه بین هنرمندان آن شهرها و آشنایی آن‌ها با این نگاه‌های متفاوت می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه