از پویش تحفه عید تا طرح سفره‌داران غدیر

آنچه مساجد برای دهه امامت و ولایت تدارک دیده‌اند

از پویش تحفه عید تا طرح سفره‌داران غدیر

حجت‌الاسلام ذاکر از تدارک جشن‌های دهه امامت و ولایت در مساجد خبر داد و گفت: پویش محله‌های غدیری، طرح سفره‌داران غدیر و تحفه عید از برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت عید غدیر خم است.


معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان از تدارک جشن‌های دهه امامت و ولایت در مساجد خبر داد و اظهار کرد: در آستانه عید سعید غدیر، مرکز رسیدگی به امور مساجد بسته برنامه پیشنهادی «میثاق غدیر» را به مساجد استان تهران ابلاغ کرده است.
حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر از اجرای پویش «محله‌های غدیری» به منظور آذین‌بندی مساجد و معابر پرتردد محله، کوچه‌ها و مکان‌های محوری همجوار مساجد خبر داد  و گفت: در همین راستا پرچم غدیر از نهادهایی مانند شهرداری برای توزیع بین منازل و کسبه برای نصب در سردر منازل و مغازه‌ها تأمین می‌شود. همچنین پویش «تحفه عید» با دعوت از خیران و مردم محل برای مشارکت تأمین هزینه‌های قربانی عید قربان و بسته‌های معیشتی اجرا می‌شود.

پویش به عشق مولا
وی همچنین به اجرای پویش «به عشق مولا» اشاره کرد و افزود: در این پویش کسبه محل در ایام دهه امامت و ولایت به مردمی که مایحتاج ضروری از آن‌ها خریداری می‌کنند، تخفیف می‌دهند. ضمن اینکه یکی دیگر از برنامه‌های مورد توجه پویش «سفره‌داران غدیر» اطعام عمومی و دعوت از مردم برای مشارکت در این پویش است.

ضیافت غدیر
حجت‌الاسلام ذاکر اجرای مراسم نورافشانی شب عید قربان و عید غدیر، اقامه نماز عید سعید قربان، برپایی ایستگاه‌های «ضیافت غدیر» و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم محله و ایراد سخنرانی با موضوع نقش ولایت در تحقق گام دوم انقلاب را بخش دیگری از برنامه‌های پیشنهادی به مساجد اعلام و اظهار کرد: ایراد سخنرانی با موضوع ولایت‌مداری در عصر غیبت و برپایی نشست پرسمانی با موضوع تبیین نقش مردم‌سالاری دینی در اسلام از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در دهه امامت و ولایت است.

نشست تخصصی نخبگانی
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به برگزاری نشست تخصصی نخبگانی در این ایام اشاره کرد و افزود: تشکیل حلقه‌های بصیرتی و معرفتی با موضوع ضرورت مجاهدت در حفظ و گسترش حقیقت غدیر خم، برگزاری کارگاه تخصصی با موضوع انتقال تجارب برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ غدیر، برگزاری جشن سالروز ولادت امام‌ هادی(ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره، ایراد سخنرانی با موضوع ترویج زیارت غدیریه امام‌ هادی(ع) و همچنین برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت شب‌ها و روزهای این دهه مبارک است.
حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به برگزاری نشست معرفتی با موضوع امیرالمؤمنین(ع) محور وحدت امت اسلام، بیان کرد: تبیین اهمیت و ضرورت وحدت ملی و برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران اهل تسنن محله در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد.

تجلیل از سادات
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: روایتگری غدیر، تجلیل از سادات مساجد و محلات، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی غدیر در مساجد، اطعام مؤمنین و نیازمندان محله و منطقه، ترویج فرهنگ عقد اخوت، راه‌اندازی کاروان نشاط علوی و... از دیگر برنامه‌های پیشنهادی به مساجد تهران برای دهه امامت و ولایت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه