تبلیغ غدیر واجب است

تبلیغ غدیر واجب است

حجت‌الاسلام فرحزاد

ما باید قبول کنیم که در جریان غدیر خیلی کوتاه آمدیم. غدیر مهجور و غریب است. الان فرض کنید یک خبرنگار در دنیا میکروفن دست بگیرد و اسم فلان فوتبالیست را ببرد. همه می‌شناسند. فلان خواننده و فلان هنرپیشه را می‌شناسند. اما به جز کشورهای اسلامی، اگر بپرسد 
علی بن ابیطالب(ع) کیست... بعید می‌دانم از 100نفر، 10نفر بشناسند! پیغمبر اسلام را اکثراً می‌شناسند. نام علی باید کنار نام پیغمبر و خدا باشد. امام حسین(ع) را اکثراً می‌شناسند. چون تاسوعا و عاشورا در اغلب کشورها دسته راه می‌افتد. ولی علی بن ابیطالب(ع) را به اندازه یک انسانی که شهرت جهانی دارد معرفی نکردیم. نهج‌البلاغه‌اش، خودش و شخصیتش را معرفی نکردیم. امیرالمؤمنین(ع) غریب است و ما روز قیامت مسئول هستیم. من خواهش می‌کنم استقبال محرم دو سه روز باشد. نه 70روز و 10روز... شما وقتی از 10روز جلوتر به استقبال محرم می‌روید، یعنی عید غدیر و اعیاد غدیریه هیچ! امام حسین(ع) هم والله راضی نیست. اینکه در ایام غدیر همه جا را سیاهپوش کنیم درست نیست.
شما از هر مرجع تقلیدی و هر دانشمندی بپرسید: عاشورا مهم‌تر است یا غدیر؟ روایت داریم که امام سه بار قسم خورده است قطعاً غدیر مهم‌تر از عاشوراست و قطعاً غدیر از فاطمیه مهم‌تر است. حضرت زهرا(س) فدای ولایت و امیرالمؤمنین(ع) و راه خدا شد. غدیر یک جریان است و یک فرهنگ است و یک دین و مکتب است و ما باید این را احیا کنیم. پس همان طور که ایام صادقیه، ایام فاطمیه، ایام محرم جا افتاده است، بیاییم غدیر را هم از این مهجوریت و غربت دربیاوریم. در چند روایت دیدم که «یفرحون» بر «یحزَنون» مقدم شده است. پس ان‌شاءالله این ایام شادی را مفصل جشن بگیریم.
تبلیغ غدیر جزو واجبات است. مثل نماز که می‌خوانیم، اصل دین، ولایت و اصول دین از فروع دین مهم‌تر است... احیای خطبه غدیر خیلی مهم است. یک کلیپی در فضای مجازی دیدم که خبرنگاری با خیلی از افراد مصاحبه کرده بود که به نظر شما مهم‌ترین روز یا شبی که امید دارید گناه شما آمرزیده می‌شود کدام است؟ خیلی‌ها گفتند: شب عاشورا، تاسوعا، عرفه، شب قدر! اکثراً گفتند: شب قدر. تا حدی جواب درست است ولی جواب اصلی این نیست. پرسش این است که مهم‌ترین شب و روزی که خداوند از همه بیشتر می‌آمرزد، چه روزی است؟ هیچ کدام جواب صحیح ندادند. ولی امام صادق(ع) فرمودند: دو برابر ماه رمضان، شب قدر و شب عید فطر خدا در عید غدیر به برکت آقا از آتش جهنم آزاد می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه