استقبال از اربعین

همزمان با اعلام نرخ بلیت هواپیما، 6مرز زمینی برای اربعین در نظر گرفته شده است

استقبال از اربعین

وزیر کشور گفت: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و دو مرز تمرچین در آذربایجان غربی و باشماخ در کردستان برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین پیش بینی شده است.


​​​​​​​به گزارش فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی خوبی برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم از جمله تأمین آب و برق، استقرار مواکب، سایه‌بان و مه‌پاش‌ها و پیش بینی دروازه‌های خروجی و ایجاد بیمارستان انجام شده است. وی افزود: هماهنگی‌های مرزی با طرف عراقی صورت گرفته و تمامی اقدامات برای خدمات رسانی به زائران حسینی در حال انجام است.
وزیر کشور گفت: طرف عراقی از ۲۰ محرم برای پذیرش زائران اربعین اعلام آمادگی کرده است.
وی ادامه داد: مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و دو مرز تمرچین در آذربایجان غربی و باشماخ در کردستان برای تردد زائران حسینی در ایام اربعین پیش‌بینی شده است.
احمد وحیدی تصریح کرد: هنوز برای عبور خودروهای شخصی با طرف عراقی هماهنگی صورت نگرفته است.
خبر دیگر از فضای اربعین اینکه رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند که ۲۵ هزار نفر موکب‌داران و اعضای کمیته‌ها هستند. نرخ بلیت هواپیما نیز توسط وزارت راه اعلام شد. بر این اساس از فرودگاه‌های کشور به جز مشهد به عراق، مبلغ رفت و برگشت هر نفر درمجموع 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده  کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ 3میلیون و200هزار تومان و از مشهد هم 4 میلیون تومان خواهند پرداخت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه