سند کودک‌کشی صهیونیست‌ها

سالانه بیش از 100 کودک فلسطینی به شهادت می‌رسند

سند کودک‌کشی صهیونیست‌ها

تجاوز سه روزه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه همانند همیشه چیزی جز رسوایی برای اشغالگران به همراه نداشت.


دامنه رسوایی هنگامی بیشتر شد که آمارها نشان داد 15 تن از 45 شهید تهاجم اخیر صهیونیست‌ها کودک بودند. «آلاء قدوم» دخترک پنج ساله ساکن غزه از جمله این شهداست. ماشین کشتار صهیونیست‌ها او را در حالی که در مقابل خانه‌اش در محله شجاعیه مشغول بازی بود هدف قرار داد و دنیای کودکانه‌اش را ویران کرد. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به این فاجعه در توییتی نوشت: رژیم کودک‌کش با کشتار اطفال بی‌گناه نمی‌تواند از سرنوشت محتوم شکست و زوال خود بگریزد.
اما« آلاء» تنها یکی از هزاران کودکی است که طی هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و در میان سکوت مرگبار نهادهای حقوق بشری جهانی قربانی حملات تل‌آویو می‌شود. از زمان شهادت «محمد الدره» ۱۲ ساله به همراه پدرش در جریان انتفاضه دوم تا شهادت «آلاء قدوم» دو دهه می‌گذرد و همچنان تصاویر خونین پیکر کودکان از فلسطین مخابره می‌شود. بر اساس داده‌های گردآوری شده از سوی نهاد «دفاع برای کودکان بین‌الملل»، بیش از 3هزار کودک فلسطینی توسط ارتش صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ به شهادت رسیده‌اند. جنگ اواخر ۲۰۰۸ و اوایل ۲۰۰۹ (معروف به جنگ ۲۲ روزه) با شهادت ۳۱۵ کودک همراه بود. در جنگ ۲۰۱۲، حملات صهیونیست‌ها موجب شهادت ۴۳ کودک و ۱۵ زن شد. در طولانی‌ترین جنگ یعنی جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴، تعداد ۵۴۶ کودک به دست اشغالگران به خاک و خون کشیده شدند. در جنگ ۱۲ روزه سال گذشته میلادی نیز ۷۲ کودک به شهادت رسیدند.
بر اساس گزارش وزارت اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین بازداشت، زندان، شکنجه و اهانت از دیگر موارد نقض حقوق بشر است که در مورد کودکان فلسطینی انجام می‌گیرد. از سال ۲۰۰۰ تاکنون، رژیم‌صهیونیستی ۱۲هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده که ۴۲۰نفر از آن‌ها هنوز در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سرمی‌برند. در مجموع، رژیم‌صهیونیستی سالانه بین ۷۰۰ تا هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است. در زمینه شدت آسیب‌های روحی بر کودکان فلسطینی، مجله 
«مرزها در روانپزشکی» در بررسی‌هایی که نتایج آن سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آورد نزدیک به ۹۰درصد کودکان و نوجوانان فلسطینی در نوار غزه، از آسیب‌های جسمی و بیش از ۸۰درصد آنان از آسیب‌های روحی رنج می‌برند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه