درخواست مساعدت برای تکمیل ۳۰ فضای ورزشی مدارس

خراسان جنوبی

درخواست مساعدت برای تکمیل ۳۰ فضای ورزشی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی ۳۰ فضای ورزشی در مدارس استان در حال ساخت است که برای تکمیل آن‌ها نیاز به مساعدت استانداری داریم. 


علیرضا موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این پروژه‌های ورزشی شامل ۱۲ پروژه چمن مصنوعی، ۶ سالن ورزشی و ۱۲ پروژه زمین فوتبال ساحلی است. تاکنون برای هر سالن ورزشی یک میلیارد تومان، هر چمن مصنوعی ۱۸۵ میلیون تومان و زمین فوتبال ۶۵ میلیون تومان اختصاص یافته که برای تکمیل پروژه‌ها دست‌کم دو برابر این اعتبار برای هر پروژه نیاز است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدرسه‌ها در سال جاری اعلام کرد: زنگ مهر (بازگشایی مدرسه‌ها) امسال در یکی از مدرسه‌های منتخب شهرستان مرزی نهبندان نواخته خواهد شد. موسوی‌نژاد با اشاره به مدارس خیرساز در استان ادامه داد: یکی از مشکلات این مدارس در استان دریافت هزینه‌های صدور پروانه‎های ساختمانی است که باید در این زمینه شهرداری‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: براساس قانون مدارس خیرساز با حداقل ۵۰ درصد ساخت توسط خیران، از پرداخت هزینه انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند. وی با اشاره به تأییدیه استحکام بنای مدارس غیردولتی افزود: در حال حاضر از ۱۸۶ آموزشگاه غیردولتی ۹۰ مورد شامل ۴۸ درصد و از ۹۹ مدرسه نیز ۴۸ مورد معادل ۴۰درصد فاقد نوسازی هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم با اشاره به ضرورت معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های صدور مجوز ساخت و ساز گفت: به غیر از خراسان جنوبی سایر استان‌ها هم شامل این معافیت‌ها می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه