ای‌اف‌سی مهلت دوباره نداد

زنگ‌ها برای سرخابی‌ها به صدا درآمد

ای‌اف‌سی مهلت دوباره نداد

رسانه‌های خبری روز سیزدهم فروردین  به واسطه مسدود بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال در تحلیل‌های خود مدعی شدند احتمال حذف استقلال از آسیا بسیار زیاد است، در حالی که چنین تهدیدی متوجه پرسپولیس نیست.


انتشار این خبر موجی از نگرانی را در لایه‌های هواداری استقلال به وجود آورد که باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ و برگی از توافق‌نامه با باشگاه سانتاکلارا مدعی شد هیچ خطری استقلال را تهدید نمی‌کند.
ظاهراً تنها مشکل در مقطع کنونی مسئله مالکیت مشترک دو باشگاه است که برای حل این معضل تا به امروز جلسات و مذاکرات پرشماری صورت گرفته اما این جلسات هیچ نتیجه‌ای نداشته است.
نکته قابل تأمل اینجاست که مدیران دو باشگاه و مسئولان فدراسیون فوتبال در برهه کنونی قدرتی برای حل این مشکل ندارند، بلکه مسئله فرامدیریتی است و تنها دولت امکان حل و فصل مشکل را دارد که تا به امروز وزرای ورزش و جوانان و اقتصاد در سخنان خود وعده حل مشکل را داده‌اند اما به واسطه مشکلات اداری هنوز اتفاق خاصی رخ نداده، اما احتمال دارد با تأکید وزیر اقتصاد واگذاری باشگاه پرسپولیس به یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه بانک ملت در روزهای باقیمانده از زمان تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شود.  اما تکلیف استقلال هنوز مشخص نیست و چنانچه این اتفاق تداوم یابد، ممکن است حساسیت‌هایی از سوی مرجع بالادستی در قاره کهن در حوزه فوتبال برای این باشگاه به وجود آید.
در این میان اما یک اتفاق عجیب دیگر نیز رخ داده که در نوع خود بسیار جالب است؛ مدیران باشگاه‌ها با علم بر اینکه ممکن است به دلایل مختلف تا تاریخ تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا پروسه بارگذاری مدارک مالکیتی و مالیاتی انجام‌پذیر نباشد، از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کردند برای آن‌ها زمان بیشتری در نظر گرفته شود تا  پنجم اردیبهشت ماه اجازه بارگذاری اسناد به آن‌ها داده شود که برابر انتظار کنفدراسیون فوتبال آسیا با این درخواست هنوز موافقت نکرده و با سخت‌گیری این کنفدراسیون در اجرای قوانین و مقررات بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد، از این رو تنها پنج روز تا پایان مهلت تعیین شده باقی مانده و باید دید آیا با توجه به حساسیت موضوع، مدیران دولتی قادر به واگذاری این دو باشگاه خواهند بود یا اینکه یک بار دیگر بابت این اتفاق فوتبال کشور متضرر خواهد شد.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه