کالابرگ الکترونیکی برای خرید ۱۱ کالای اساسی

اجرای آزمایشی در سه استان

کالابرگ الکترونیکی برای خرید ۱۱ کالای اساسی

سیدصولت مرتضوی، وزیر کار ضمن اشاره به ایجاد «شبکه ملی اعتبار» به منظور واریز یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی گفت: آن‌هایی که احساس می‌کنند نیاز به یک پشتیبان برای خرید 11 قلم از کالاهای اساسی دارند، پیش از موعد مقرر واریز یارانه‌ نقدی می‌توانند از این شبکه اعتباری پشتیبان استفاده کنند.


مرتضوی در توضیح کالابرگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که پیش از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آن‌ها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود. وی در توضیح اختیاری بودن کالابرگ گفت: اگر افراد تحت هر شرایطی تشخیص دادند نیاز به پولشان دارند، نیاز نیست از این طریق خرید کنند و در زمان مقرر که یارانه‌ها به حساب همه مردم واریز می‌شود، می‌توانند یارانه نقدی خود را بردارند. 
وزیر کار با بیان اینکه فعلاً مرحله آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در سه استان اجرا می‌شود گفت: اینکه در کدام استان‌ها این طرح اجرایی می‌شود بعداً نتایج آن اعلام می‌شود. چند شهرستان را نمونه انجام داده‌ایم که موفقیت‌آمیز بوده است. مرحله استانی را انجام می‌دهیم و پس از مرحله استانی، ارزیابی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد. همکاران در حال آماده کردن زیرساخت‌ها هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه