«زیاش» پاداش‌های جام جهانی را به فقرا می‌دهد

اقدام ارزشمند ستاره مراکشی

«زیاش» پاداش‌های جام جهانی را به فقرا می‌دهد


شگفتی‌ساز جام‌جهانی 2022، بدون شک مراکش بوده است؛  تیمی که بالاتر از کرواسی از گروهش صعود کرد، اسپانیا و پرتغال را در دور حذفی از پیش رو برداشت و حالا به عنوان نخستین آفریقایی تاریخ، خودش را در جمع چهار تیم برتر جهان می‌بیند. شیرهای اطلس در دور نیمه‌نهایی امشب به مصاف فرانسه خواهند رفت و امید اول مراکشی‌ها برای تقابل با فرانسه همچون تمامی دیدارهای این تورنمنت، حکیم زیاش است. ستاره 29 ساله‌ای که بخت با او یار بود تا مسافر قطر شود و حالا به خوبی نشان داده چرا شایستگی بر تن کردن پیراهن کشورش و حضور در تمامی دیدارهای این تیم را دارد. او چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ الهام‌بخشی خارج از مستطیل سبز، یک چهره تمام عیار است.
مراکش تا به همین جای کار بهترین عملکرد تاریخش در مسابقات جام‌جهانی را به نمایش گذاشته و با حذف اسپانیا و پرتغال، خودش را بهترین تیم تاریخ آفریقا در این تورنمنت می‌بیند. به سبب همین تاریخ‌سازی، مبلغ هنگفتی که از طرف فیفا و فدراسیون فوتبال مراکش به بازیکنان این تیم پرداخت شده را حکیم زیاش، برای مصرف شخصی استفاده نخواهد کرد و تمام و کمال آن را به خیریه‌ای در کشورش، برای کمک به افراد کم‌بضاعت مراکش اهدا می‌کند. مبلغ پاداش حکیم زیاش برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی، افزون بر 325هزار دلار است.
او از سال 2015 تاکنون برای حضور در تیم ملی نه‌تنها دستمزدی دریافت نکرده، بلکه پاداش‌های فدراسیون را هم نپذیرفته و تصمیم اهدای این مبلغ هنگفت به خیریه، تصمیم تازه‌ای از جانب ستاره تیم ملی مراکش به حساب نمی‌آید. او همواره از سال 2015، مبالغ دریافتی به سبب حضور در تیم ملی را به خیریه اهدا 
می‌کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه