دودستگی در تیم ملی پیش از جام جهانی

افشاگری نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال

دودستگی در تیم ملی پیش از جام جهانی

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: متأسفانه دودستگی و اختلافی که بین بازیکنان تیم ملی در گذشته ایجاد شده بود شرایط خاصی را به وجود آورد و حتی بازیکنان در نیمه دوم بازی تدارکاتی با الجزایر تمایلی به حضور در زمین نداشتند.


​​​​​​​نیمه دوم جنجالی بازی با الجزایر

مهدی محمد نبی خاطرنشان کرد: درخصوص تیم ملی هم باید بگویم که تیم ما دچار دودستگی یا به نوعی از هم‌گسستگی بود که استارت آن در اردوی قطر و بازی با الجزایر زده شد. حتی اطلاع داشتیم بازیکنان در دیدار دوستانه با الجزایر نمی‌خواستند نیمه دوم وارد زمین شوند. این یک موضوع مهمی بود که ما با آن مواجه شدیم. ترکیب ما همان برنامه و حضور در جام‌جهانی روسیه بود و در نهایت جمع‌بندی ما و هیئت رئیسه فدراسیون این شد که کی‌روش سکان هدایت تیم را بر عهده بگیرد. هیئت رئیسه ۱۵ شهریور جلسه‌ای را برگزار و مصوب کرد که این اتفاق رخ دهد. بلافاصله با کی‌روش تماس گرفتیم و او ۲۳ شهریور وارد تهران شد. در این زمان جلسه‌ای را با کی‌روش برگزار کردیم که این جلسه حدود سه ساعت طول کشید. نقطه‌نظرات طرفین رد و بدل شد و کی‌روش اصرار داشت تقویم تیم ملی را متناسب با کشور برنامه‌ریزی کنیم یا برعکس تا آسیبی به تیم ملی وارد نشود. قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون نیز موضوع را پذیرفت و تاج هم بخشی از کارهایی که در فدراسیون مغفول باقی مانده بود را ساماندهی کرد که شامل بیش از ۲۰ آیتم بود.
نبی افزود: از همان عصر ۲۳ شهریور اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد و با توجه به اینکه لژیونرها را در اختیار نداشتیم به داخلی‌ها بسنده کردیم که به دوره ماجدی باز می‌گشت. تیم ملی ۲۷ شهریور به اتریش اعزام شد و تا ۷ مهرماه در اردو بود و دو دیدار بسیار خوبی برگزار شد که اروگوئه را شکست دادیم و با سنگال مساوی کردیم. اردوی بسیار خوبی بود اما در کنار این اردو متأسفانه شرایط خاصی حاکم شد و برخی بی‌خردان یا مغرضان، سم‌پاشی‌های متعددی داشتند و حتی درصدد بودند اردوی اتریش ما را به گونه‌ای تخریب کنند تا تیم ملی وارد چالش جدی شود که موفق نشدند.
نبی گفت: متفاوت‌ بودن این جام با جام‌های قبلی را باید ملاک قرار داد، شنیدم مهدوی‌کیا بحثی را مطرح کرده و گفته این جام متفاوت با دوره‌های قبلی بود، ما باید نیمه خالی و پر لیوان را با هم ببینیم. نمی‌توانیم بگوییم انضباط کافی نیست، کجای دنیا تیم ملی انضباط ندارد؟
نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد شرایط و فضای همکاری دوباره با کی‌روش تأکید کرد: سابقه تاریخی ما در فوتبالمان چه چیزی می‌گوید و آن ثبات است، ما حتی به مربیان وطنی رحم نکردیم. قلعه‌نویی مگر سرمربی تیم ملی نبود؟ چرا پس از بازی‌های جام ملت‌های آسیا و زمانی که در ضربات پنالتی به کره باختیم او را حفظ نکردیم؟

ماندن کی‌روش به نظر هیئت‌رئیسه بستگی دارد
وی در واکنش به این پرسش که آیا کی‌روش با تیم ملی ایران ادامه می‌دهد یا خیر، گفت: من انفرادی تصمیم نمی‌گیرم، قرارداد او تا پایان جام جهانی بود. هر مربی دیگری هم بیاید قراردادش تا پایان جام ملت‌های آسیا خواهد بود و بیشتر نیست. البته ما پیش از این مسابقات بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را خواهیم داشت. با توجه به اینکه به خاطر دربی و دیگر موضوعات مختلف هفته شلوغی را در پیش داریم فکر می‌کنم تا دو هفته دیگر جلسه هیئت رئیسه برای مشخص شدن تکلیف تیم ملی برگزار شود.
او در واکنش به این پرسش که آیا امکان دارد کی‌روش مدیر فنی تیم ملی شده و گزینه ایرانی سرمربی شود، گفت: کی‌روش صاحب کتاب و روش است و باید از او در بخش‌های مختلف استفاده کنیم. این یک روش و پیشنهاد است و تاج باید آن را در هیئت رئیسه مطرح کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه