دوئل تشریفاتی بازنده‌ها

مسابقه رده‌بندی جام جهانی زیر سایه انتقادها

دوئل تشریفاتی بازنده‌ها

دیدار رده‌بندی بیست و دومین دوره رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز برگزار خواهد شد تا تنها یک بازی دیگر از جام بیست و دوم باقی بماند.


با برگزاری دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی بین تیم‌های فرانسه و مراکش، چهره تیم‌های فینالیست مشخص شد و تیم‌های کرواسی و مراکش هم به دیدار رده‌بندی راه یافتند.
براساس برنامه، تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و مراکش ساعت ۱۸:۳۰ روز شنبه بازی رده‌بندی این دوره از مسابقات را برگزار خواهند کرد. مراکشی‌ها برای نخستین بار است که فرصت کسب عنوان سومی جام جهانی را دارند. کرواسی نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی بود و این بار برای سومی خواهد جنگید.

حمله منتقدان به فیفا
اما برگزاری بازی رده‌بندی جام جهانی همواره منتقدانی جدی داشته که معتقدند وقتی دو تیم در مرحله نیمه نهایی شکست می‌خورند؛ درواقع حذف شده محسوب می‌شوند و بازی برای عنوان سومی بی‌معنی است. ایگور شالیموف به خبرگزاری چمپیونات روسیه گفت: من مسابقه برای مقام سوم جام جهانی را به طور کلی بی‌معنی می‌دانم. بزرگ‌ترین مزخرف فوتبال، بازی برای کسب مقام سومی جام جهانی است! شما در نیمه‌نهایی بازی می‌کنید، بازنده می‌شوید و در واقع حذف شده‌اید اما در ادامه باید یک نوع بازی نامفهوم را انجام دهید. مزخرف کامل در جام جهانی! فقط باید فینال و مقام اول و دوم برگزار شود و بقیه شکست خورده‌ها به خانه بروند.
اما به همان میزان که منتقدان به برگزاری این بازی انتقاد دارند، دو تیم شکست خورده مرحله نیمه‌نهایی مصمم هستند تا با یک نمایش دیگر نه تنها ناکامی در این مرحله را جبران کنند بلکه زمینه دریافت پاداش تعیین شده از سوی فیفا را نیز فراهم آورند تا دست خالی به خانه برنگردند، به همین دلیل باوجود اینکه خیلی‌ها معتقدند این بازی فاقد جذابیت است، اما مطمئناً برای بازیکنان کرواسی و مراکش این بازی یک بازی معمولی و پیش پا افتاده نیست.هر دو تیم برابر حریفان خود شکست خوردند اما به قدری در این دوره از رقابت‌ها خوب ظاهر شدند که می‌توان دیدار امروز را دوئل شگفتی‌سازان دانست، به‌ویژه اینکه مراکشی‌ها با شایستگی فراوان تا لحظه آخر برابر فرانسه مقاومت به خرج دادند تا شاید با راهیابی به فینال این دوره از رقابت‌ها بتوانند نام خود را در تاریخ ماندگار کنند، اما فرانسه با کمک گرفتن از ستاره‌های سرنوشت‌ساز خود توانست در این بازی به برتری مطلق دست پیدا کند تا مراکشی‌ها امروز در رده‌بندی برای کسب عنوان سومی رقابت‌های جام جهانی با تیم قدرتمند کرواسی جدال کنند.

رکراکی: این پایان دلخواه ما نیست!
ولید الرکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش که بدون شک شگفتی‌ساز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بوده است، در نشست خبری پیش از بازی شاگردانش برابر کرواسی در بازی رده‌بندی این رقابت‌ها، گفت: این، آن پایانی نیست که می‌خواستیم اما باز هم برای ما اتفاق مهمی است ما برای کشورمان بازی می‌کنیم و از الان به بعد هر کشور آفریقایی که بخواهد در جام‌جهانی نتیجه بگیرد باید به مراکش نگاه کند و ببیند که این تیم تا چه جایگاهی بالا رفت.
سرمربی مراکش افزود: کرواسی یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و این را پیش از شروع جام هم می‌دانستیم. بسیاری از مردم فکر می‌کردند کرواسی در پایان چرخه موفقیتش قرار دارد اما آن‌ها الان جزو چهار تیم برتر جهان هستند.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه