نسخه ویران‌سازی برای اغتشاشگران

لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل یک پروژه ضدامنیتی است

نسخه ویران‌سازی برای اغتشاشگران

قطعنامه ضدایرانی حقوق بشری کانادا شامگاه پنجشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.


​​​​​​​مخالفان لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل اقدام آمریکا را یکصدا زیر سؤال بردند اما به دلیل فضای سیاسی این نشست تحت فشارهای ایالات متحده، پیشنهاد روسیه برای بررسی حقوقی این اقدام ضدایرانی رد شد. این قطعنامه‌ با مخالفت نمایندگان چین، پاکستان، مکزیک و بلاروس همراه بود. این قطعنامه سال گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل به رأی‌گیری گذاشته شده بود. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در محکومیت این اقدام؛ رویکرد ریاکارانه بانیان این قطعنامه در استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را مصداق بارز سوءاستفاده از مفاهیم و ارزش‌های متعالی حقوق بشری برای پیشبرد اغراض کوته‌بینانه سیاسی دانست. آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا از ابتدای اغتشاش‌های اخیر و در راستای حمایت از اغتشاشگران در چند مرحله اقدام به اعمال تحریم‌هایی علیه تعدادی از افراد و نهادهای ایرانی کردند که با واکنش و اقدام متقابل تهران، 21آذرماه وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای تحریم‌های جدیدی را علیه تعدادی از اشخاص و نهاد‌های اتحادیه اروپا از جمله رسانه‌های تروریستی رادیوفردا، رادیوزمانه، نشریه تکفیری شارلی ابدو و افرادی همچون وکیل گروهک منافقین در اشرف و لیبرتی، فرمانده رابط نیروی هوایی ارتش آلمان و برنارد کوشنر، دیپلمات فرانسوی اعمال کرد. 

انقضای کُد ژینا به کُد «درعا»
لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل در پازل یک پروژه ضدامنیتی تعریف می‌شود. با شکست پروژه چندگانه آشوب، تحریم و احضار سفیران کشورمان از سوی دولت‌های متخاصم غربی در سه ماه گذشته، یکی از اعضای اتاق فکر جنگ سوریه که در حال حاضر در آمریکا سکونت دارد با نوشتن یک یادداشت با عنوان «انتقال تجربیات انقلاب سوریه به ایران» نسخه به‌روز شده ویران‌سازی را برای لیدرهای اغتشاش‌ها ارسال کرد! 90روز پیش ‌از این و در شب آغاز آشوب‌ها روبه‌روی بیمارستان کسری، شبکه تحلیلی اغتشاش‌ها گمان می‌کرد با اثرگذاری ادراکی روی فرکانس‌های انقلاب جنسی با نشانه‌هایی چون روسری‌پراکنی می‌تواند نبض جامعه را در دست بگیرد اما حالا آن تحلیل وارد دوران کما شده و به‌ جای آن باشگاه خشونت‌سازی تلاش می‌کند فرایند براندازی را از طریق تشکیل گروه‌های موسوم به«کمیته انقلاب» راهبری کند. در بخشی از این دستورالعمل آمده است: «در دام این موضوع که وضعیت ایران با سوریه متفاوت است نباید افتاد! راه‌هایی برای سازماندهی حامیان بیابید و حامیان دولتی را غیرفعال 
کنید (ترور). راه‌هایی برای پیوستن افراد بر اساس سطح ریسکی که مایل به پذیرش هستند ایجاد کنید، درها را نبندید!». برنامه خنثی شده ترور امام جمعه مشهد که سال‌های متمادی است از سوی دشمن هدف جنگ روانی و تخریب گسترده‌ است را می‌توان در این پازل تعریف کرد. ترور مولوی عبدالواحد ریگی در خاش و حمله به منازل مردم و تعدی به جان و نوامیس آن‌ها در شهرهایی چون سنندج، جوانرود و زاهدان از جمله مواردی بود که ذیل امتحان اولیه پروژه سوریه‌سازی اجرایی شده است. 

آیا سوریه‌ شدن ایران محتمل است؟
شیب اقدام‌های تروریستی، صدای عناصر ضدانقلاب را نیز درآورده است؛ فتح‌الله‌زاده از اعضای گروهک‌های مارکسیستی با انتشار یک مقاله که متن آن در مشرق‌نیوز درج شده پرده از سازماندهی جدید اغتشاش‌ها برداشته و در اعتراض به براندازها می‌گوید: «سؤال این است چرا و با چه منطقی باید این‌ قدر مطمئن شد که کشور ما به شکل دیگر دچار سرنوشت سوریه نخواهد شد؟ اتفاقاً سرنوشت این سه کشور برای ما آموزنده است. تا زمانی که صدام و معمر قذافی در قدرت بودند اثری از سلفی‌گری، القاعده و داعش نبود. درست در خلأ قدرت سیاسی بود که این سه کشور دچار سرنوشت شوم داعش و تروریسم شدند». بر اساس مستندات منتشر شده از سوی درگاه خبری اعماق، به تازگی 28 نفر از عناصر تکفیری تجزیه‌طلب کُرد به مناطق تروریستی سوریه اعزام شده و در حال آموزش و تبلیغ تروریسم با هدف ضربه‌زنی به امنیت ملی هستند. با این اوصاف آنچه باید از سوی نهادهای حاکمیتی و دولت مورد توجه قرار گیرد مدیریت قوی فرایندهای اجتماعی با حمایت از مردم و پاسخ‌گویی به‌موقع به مطالبات آن‌ها از یک سو و از سوی دیگر هوشیاری و دقت در مواجهه با مسائل سیاسی و امنیتی کشور است. شکست پروژه سوریه‌سازی شاید در مقطع زمانی کوتاه‌مدت محقق شده باشد اما در بازه زمانی بلندمدت همگام با فشارهای دیپلماتیک نظام بین‌الملل و در راستای تحقق منطقه عاری از مقاومت با جدیت دنبال می‌شود و بنا بر گفته جان بولتون پروژه‌ مسلح‌سازی آشوبگران داخل ایران از سوی نهادهای نظامی ایالات متحده در دست اقدام است.

خبرنگار: محمدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه