هم‌افزایی ملی برای خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی 

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شعار دهه کرامت امسال تأکید کرد

هم‌افزایی ملی برای خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی 

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه شعار دهه کرامت امسال «همه خادم‌الرضاییم؛ خدمت کریمانه، همدلی و امیدآفرینی» خواهد بود، گفت: آستان قدس رضوی و دستگاه‌های اجرایی استان تلاش خواهند کرد با هم‌افزایی و تعامل گسترده و با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود با رویکرد جهادی، شعار دهه کرامت امسال را محقق کنند تا بتوانیم با حضور پررنگ مردم به ویژه جوانان در برپایی جشن‌های عمومی و مذهبی نیز شور و نشاط مؤمنانه را در جامعه گسترش دهیم.


به گزارش آستان‌نیوز، مالک رحمتی در جلسه مدیران اجرایی استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و تبلیغی و معاون زیارت استانداری و شهردار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه چند سالی است با هم‌افزایی، همدلی و همکاری تمامی مدیران ارشد و رئیسان دستگاه‌های اجرایی استان و مجموعه‌های آستان قدس رضوی شاهد برگزاری برنامه‌هایی با کیفیت مناسب در ایام مناسبتی سال به‌ویژه در دهه کرامت هستیم.

تقویت نگاه ملی به مقوله زیارت
قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: یکی از اتفاق‌های مهم در برنامه‌های دهه کرامت امسال تقویت نگاه ملی به مقوله زیارت است که این مهم با تشکیل کارگروه ملی زیارت به وجود آمده و شاهد نتایج اثربخش آن در مناسبت‌های مختلفی مثل ایام نوروز، دهه آخر صفر و... هستیم. الحمدلله ریاست محترم جمهور، معاون اول محترم دولت و وزیران مرتبط با حوزه‌های خدمت‌رسانی به زائران، نگاه ویژه‌ای به مقوله زیارت دارند و با توجه به شکل‌گیری این عزم ملی، باید اقدام‌های ویژه‌ای در این باره در استان برنامه‌ریزی شود. با گزارش‌هایی که دستگاه‌های اجرایی در این جلسه ارائه کردند دهه کرامت امسال برنامه‌های متعدد و باکیفیتی را در سطح استان و کشور شاهد خواهیم بود.

 تحقق نقطه مطلوب در نشاط مؤمنانه نیازمند کار جدی است
رحمتی در ادامه بر اهمیت تقویت جشن‌های مناسبتی با هدف ارتقای سطح نشاط عمومی در جامعه تأکید و تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی و اجرایی در برگزاری برنامه‌های سوگواری در ایام شهادت و ماه‌های محرم و صفر به سطح مطلوب و عملکرد قابل قبولی رسیده‌اند و الگوهای موفقی در این زمینه ارائه شده است اما در برگزاری جشن‌های مذهبی که باید با ایجاد شور و نشاط مؤمنانه همراه باشد، به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و این حوزه هنوز جای کار جدی و جهادی دارد.

دستگاه‌های اجرایی با گره‌گشایی از کار مردم با نام امام‌رضا(ع) کام ملت را شیرین کنند
وی ادامه داد: یکی از اقدام‌ها و طرح‌هایی که در ایامی همچون دهه کرامت قابل اجراست و آستان قدس رضوی همواره آن را دنبال کرده، دستور مساعدت‌های تولیت محترم آستان قدس رضوی در ارائه خدمت به مردم است که در حوزه موقوفات آستان قدس و تسهیلات مشابه آن اجرایی می‌شود و تأثیرات مثبتی به همراه دارد. رحمتی افزود: این گونه اقدام‌ها می‌تواند در تقویت روحیه نشاط و شادابی و خلق خاطره خوب از این ایام مبارک در افکار عمومی و جامعه مؤثر باشد به همین دلیل ما از تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ارائه‌دهنده خدمات عمومی همچون شهرداری‌ها درخواست داریم مساعدت‌ها، تخفیفات و خدمات ویژه خود را در دهه کرامت ارائه کنند و همه دستگاه‌های اجرایی در این ایام با راه‌اندازی میز خدمت و با مزین کردن این خدمات به نام مبارک حضرت رضا(ع) کام مردم را شیرین کنند.

بستر مناسب برای کاهش گسست بین‌نسلی
قائم‌مقام تولیت آستان قدس همچنین به ضرورت استفاده از بستر مناسب دهه کرامت برای تقویت همدلی بیشتر با نسل جوان اشاره کرد و گفت: همه جوانان دختر و پسر این مرز و بوم، محب و ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ ویژه حضرت رضا(ع) هستند و باید همه مسئولان و متولیان فرهنگی و اجتماعی کشور از این حلقه وصل معنوی برای تقویت ارتباط با نسل جوان و کاهش گسست بین‌نسلی در جامعه و از فرهنگ رأفت، مهربانی و عطوفت بین خواهر و برادری امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نهایت استفاده را ببرند تا به برکت نام مبارک امام هشتم(ع) و خواهر گرامیشان در زیر سایه سبک زندگی رضوی، جامعه‌ای همدل‌تر و هم‌زبان‌ترداشته باشیم.

پررنگ شدن نمادها و المان‌های رضوی با محوریت تشکل‌های مردمی
مردمی‌سازی جشن‌های دهه کرامت و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی، استفاده بیشتر از زبان هنر و رسانه، گسترش فعالیت‌های حوزه بین‌الملل، فضاآرایی ویژه‌ شهرها، خیابان‌ها و خانه‌ها با پرچم‌های یکسان و افزایش نمادها و نشان‌ها از دیگر پیشنهادهای رحمتی بود.
وی افزود: در همین راستا امسال همزمان با سالروز ولادت امام هشتم(ع) میدان‌های اصلی چندین شهر کشور به نام مبارک ایشان مزین خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه