به لیگ نخبگان آسیا دعوتید!

جنگ استقلال و پرسپولیس برای سهمیه1+2

به لیگ نخبگان آسیا دعوتید!

کاظم اولیایی که در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی فدراسیون فوتبال مسئولیت دارد، با رد شایعات مرتبط به حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا مدعی شد هنوز مدارک بررسی نشده و تا نهم خردادماه فرایند بررسی این مدارک ادامه دارد.


اولیایی توضیح داد احتمالاً کمتر از نیمی از تیم‌های شاغل در لیگ برتر (کمتر از هشت تیم) خواهند توانست مجوز حرفه‌ای‌سازی را دریافت کنند و احتمال حذف استقلال و پرسپولیس را هم رد نکرد!

بزرگان در انتظار سوپرلیگ آسیا!
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد از فصل 25-2024 شکل برگزاری مسابقات باشگاهی در قاره آسیا را تغییر بدهد؛ به‌طوری که مسابقات در سه سطح سوپرلیگ آسیا، لیگ قهرمانان آسیا و (ای‌اف‌سی) کاپ قرار است به انجام برسد. 
ایران با توجه به نمرات بدست آمده در نخستین دوره از رقابت‌های سوپرلیگ آسیا دو سهمیه مستقیم خواهد داشت که مطمئناً در فصل آینده رقابتی جذاب برای رسیدن به این دو سهمیه مهم میان تیم‌های مدعی فوتبال ایران شکل خواهد گرفت. در بین کشورهای قاره آسیا، تنها کشورهای عربستان و ژاپن هستند که سه سهمیه مستقیم در مسابقات سوپرلیگ آسیا خواهند داشت و دیگر کشورها از جمله کره‌جنوبی و قطر در شرایطی مشابه ایران دو نماینده در رقابت‌های سوپرلیگ خواهند داشت و یک سهمیه هم برای حضور در پلی‌آف به آن‌ها تعلق پیدا می‌کند.

رقابت جذاب 24 تیم 
سوپرلیگ فوتبال آسیا که به لیگ نخبگان شهرت دارد، قرار است از فصل 25-2024 با حضور 24 تیم به انجام برسد که ایران (1+2) نماینده در این رقابت‌ها خواهد داشت. 24 تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها از دو منطقه غرب و شرق آسیا خواهند بود که هر منطقه 12 نماینده دارد .هر تیم باید در مرحله مقدماتی هشت مسابقه (چهار مسابقه خانگی و چهار مسابقه بیرون از خانه) انجام بدهد تا با مشخص شدن 16 تیم برتر، تکلیف تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد مراحل یک‌هشتم نهایی و یک‌چهارم نهایی سوپرلیگ آسیا را به صورت رفت‌وبرگشت برگزار کند و مراحل نیمه‌نهایی و فینال هم به صورت تک بازی برگزار خواهد شد. فرمت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تغییری نخواهد کرد که طبق آخرین اعلام (ای‌اف‌سی)، فوتبال ایران در کنار (1+2) سهمیه حضور در سوپرلیگ آسیا، یک سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم خواهد داشت که می‌تواند تقسیم‌بندی این سهمیه‌ها به چالشی بزرگ برای فدراسیون فوتبال تبدیل شود.

 سطح دوم لیگ قهرمانان
این در حالی است که سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا با 32 باشگاه شرکت کننده و در هشت گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. باشگاه‌ها در مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت و دو تیم برتر هر گروه، به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد.

سطح سوم لیگ قهرمانان
در نهایت، سطح سوم شامل 20 باشگاه شرکت کننده خواهد بود که به پنج گروه تقسیم می‌شوند. این باشگاه‌ها در مسابقاتی به صورت تک‌بازی به رقابت خواهند پرداخت تا در قالبی متمرکز با هم رقابت کنند و هشت تیم برتر به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه