شمشیر قدس هرگز غلاف نمی‌شود

هشدار مقاومت فلسطین خطاب به صهیونیست‌ها در آستانه «راهپیمایی پرچم»

شمشیر قدس هرگز غلاف نمی‌شود

رژیم صهیونیستی بی‌توجه به همه هشدارها درباره عواقب اقدامات تحریک‌آمیزش که می‌تواند به شعله‌ور شدن دوباره درگیری‌ها در فلسطین اشغالی منجر شود، امروز راهپیمایی موسوم به پرچم را تحت تدابیر شدید امنیتی در بیت‌المقدس برگزار می‌کند.


۱۸می، مصادف است با ۲۸آیار در تقویم عبری، روزی که اشغالگران با برگزاری جشنی، برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» را اجرا کرده و شهرک‌نشینان خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شوند. پیشینه رویداد به سال1967 بازمی‌گردد؛ هنگامی که پس از شکست اعراب در جنگ، کنترل بخش شرقی بیت‌المقدس هم مانند بخش غربی آن به دست صهیونیست‌ها افتاد. راهپیمایی یاد شده از یک مکان مورد توافق در قدس غربی آغاز می‌شود و با عبور از باب‌های شهرک قدیمی قدس یعنی الخلیل و الجدید، خود را به باب‌العامود می‌رسانند.
راهپیمایی امسال قرار است در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شود تا جایی که اشغالگران، قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند. پلیس صهیونیست برای کنترل اوضاع 3هزارو200 نیروی پشتیبانی را به نیروهای فعلی این شهر افزوده و قرار است از ابزارهای دیگری مانند پهپاد و بالگرد نیز برای کنترل اوضاع استفاده شود. گروه‌های راست‌ افراطی اسرائیلی در تلاش هستند 5هزار شهرک‌نشین را برای یورش به مسجدالاقصی در همان روز گردهم آورند. پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰هزار شهرک‌نشین در راهپیمایی پرچم شرکت کنند. همچنین انتظار می‌رود در این راهپیمای دست‌کم 9وزیر کابینه افراطی نتانیاهو از جمله ایتمار بن‌‌گویر و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی شرکت کنند. در سوی مقابل، جنبش مردمی جوانان قدس روزهای پنجشنبه و جمعه (18 و 19 می) را روز «پرچم فلسطین» اعلام کرد و خواهان برگزاری روز پرچم فلسطین در این روزها و در تمام نقاط سرزمین‌های اشغالی به منظور خنثی کردن تحرکات صهیونیست‌ها شده است. 

سیف القدس دیگری در راه است؟
دو سال پیش، این رویداد مصادف شده بود با ۲۸رمضان و تحصن فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی در هفته منتهی به روز جهانی قدس. در این روز، صهیونیست‌های افراطی به مسجدالاقصی یورش بردند و پس از آن بود که نبرد «سیف‌القدس» علیه اشغالگران از سوی مقاومت فلسطین رقم خورد و صهیونیست‌ها ناگزیر به لغو راهپیمایی پرچم و تعویق آن شدند. حال، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی از بیم آغاز احتمالی دور جدید حملات راکتی مقاومت از غزه در روز پنجشنبه به حالت آماده‌باش درآمده و سامانه گنبد آهنین را در اطراف قدس مستقر و فعال کرده است. روز گذشته بخش رسانه‌ای گردان‌های «شهید عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس با انتشار تصویری جدید در آستانه راهپیمایی پرچم‌، به صهیونیست‌ها هشدار داد؛ در این تصویر آمده است: «شمشیر قدس (سیف‌القدس) هرگز غلاف نمی‌شود»، امری که یادآور عملیات سیف‌القدس در زمان برگزاری راهپیمایی پرچم در سال ۲۰۲۱ است. در چنین فضایی است که بسیاری از ناظران و کارشناسان سیاسی، درباره آغاز دور جدیدی از تنش و درگیری میان فلسطینی‌ها و اشغالگران هشدار می‌دهند و محافل امنیتی صهیونیست، خود را برای حملات موشکی فلسطینی از غزه به دلیل برگزاری راهپیمایی پرچم‌ در روز پنجشنبه آماده می‌کنند. 

خبرنگار: جاوید

برچسب ها :
ارسال دیدگاه