آژانس، مسئول مذاکرات طرف‌های برجام نیست

پاسخ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به اظهارات گروسی

آژانس، مسئول مذاکرات طرف‌های برجام نیست

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران برای ششمین بار به پرسش‌های ‌رسانه‌ها پاسخ دادند.


2 اقدام دولت برای بازار مسکن
معاون اول رئیس‌جمهور دقایق کوتاهی در حیاط پاستور حضور پیدا کرد و برنامه‌های دولت برای کم شدن بار مردم با افزایش اجاره‌بها را تشریح کرد. «محمد مخبر» گفت در این زمینه دو اقدام انجام شده است؛ نخست اینکه در دولت مصوباتی داشتیم؛ همچنین لایحه‌ای در مجلس در دست بررسی است. مخبر افزود: هماهنگی لازم با مجلس صورت گرفته تا در حداقل زمان ممکن مسیر خود را در مجلس طی کند که اگر این قانون ابلاغ شود کمک خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت. 

خبرهای خوب رئیس کل بانک مرکزی درباره آزادسازی منابع ارزی
محمدرضا فرزین هم از رفع تعهد ارزی شرکت‌ها و بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور گفت. رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بررسی تخلفات ارزی در بانک مرکزی تشکیل دادیم. در این کمیته تمام شرکت‌هایی که سه تخلف دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. وی توضیح داد: اسامی شرکت‌ها هنوز در حال بررسی است و اگر تخلفات محرز شد، اعلام می‌کنیم. قانون به بانک مرکزی اختیار داده است و مطابق آن از شرکت‌ها توضیح می‌خواهیم و باید ارز خود را در مهلت قانونی بازگردانند. اگر شرکتی خارج از مقررات قانونی در بازار غیررسمی حضور پیدا کند، با آن برخورد می‌شود.

رایزنی ایران و عربستان برای آغاز معاملات مالی
سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی هم که به‌تازگی سفری به جده داشته با اشاره به دیدارش با وزیر اقتصاد عربستان گفت: در این دیدار درباره موضوع برقراری دوباره پروازها میان دو کشور و بازگشایی بانک‌ها صحبت شد. به گفته خاندوزی، آغاز تبادلات اقتصادی دو کشور بر پایه برقراری دوباره روابط سیاسی به‌خصوص در زمینه‌های پولی و مالی برای برگزاری حج از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو با وزیر اقتصاد عربستان بود. وزیر اقتصاد ادامه داد: هیئت وزیران در جلسه امروز برای نخستین بار هزارو۵۰۰ مجوز کسب و کار را از مجوز به تأیید محور تبدیل کرد و فعالان اقتصادی صرفاً با ثبت اطلاعات خود در درگاه ملی مجوزها می‌توانند کسب و کار را آغاز کنند.

بهره برداری از مرحله نخست فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در جمع خبرنگاران گفت امروز یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که کلید خواهد خورد، افتتاح مرحله نخست پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که در این مرحله 3میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند که شامل ۱۰۰ شهر است. وی گفت از تعداد ۱۰۰ شهری که در مرحله نخست تحت پوشش قرار می‌گیرند، ۱۰ شهر بالای ۷۰ درصد پوشش فیبرنوری دارند و از امروز خدمات‌دهی در این شهرها به مردم آغاز می شود. برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم تا پایان سال ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار از آن ۲۰ میلیون خانواری که قرار است درمدت سه سال تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند، به این شبکه متصل شوند. 

آژانس، مسئول مذاکرات نیست
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی اظهارات گروسی مبنی بر اینکه بعید است در ماه‌های آینده برجام تعیین‌ تکلیف شود، اظهار کرد: آژانس مسئول مذاکرات نیست، این مسئولیت به عهده طرف‌های برجام است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه