انفعال آمریکایی‌ها ثمره بازدارندگی ایران است

نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های ایران در بیروت:

انفعال آمریکایی‌ها ثمره بازدارندگی ایران است

سیدحسن فضل‌الله نماینده پارلمان لبنان در دیدار تعدادی از مدیران، سردبیران و فعالان رسانه‌های ایرانی، قدرت، نفوذ و حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را در حال کاهش ارزیابی کرد و گفت: تحولات داخلی رژیم صهیونیستی به خاطر شکست‌های خارجی اسرائیل در لبنان و غزه است. 


وی افزود: صهیونیست‌ها دیگر قدرت تحقق آرمان‌های خود را ندارند و سربازان آن‌ها از خدمت فرار می‌کنند و جرئت جنگ ندارند. نماینده پارلمان لبنان با اشاره به حمایت نکردن اعراب از مردم فلسطین در گذشته یادآور شد: کشورهای عربی، فلسطین را تنها گذاشتند‌ درحالی‌که اگر حمایت می‌کردند، فلسطینی‌ها این همه هزینه نمی‌دادند. 
فضل‌الله، تبادل آتش میان نیروهای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر را یادآور شد و گفت: معادلات جدیدی در حال تثبیت شدن است. 

  در جنگ اخیر غزه، تقسیم کار جواب داد
سیدحسن فضل‌الله در تحلیل جنگ اخیر فلسطین و شهادت شهروندان و همچنین تعدادی از کادر جهاد اسلامی و نحوه عملکرد حماس در مواجهه با این رویداد، گفت: در نبرد اخیر، رسانه‌ها همه چیز را نشان ندادند؛ به پیشنهاد حماس اتاق جنگ مشترکی برای مدیریت میدان تشکیل شد؛ زیرا ارزیابی‌ها این بود که این مدل بهتر جواب می‌دهد. 
با تقسیم وظایف هرکدام از گروه‌ها وظیفه‌ای را انجام دادند. نقش تعیین کننده جهاد و شهادت تعدادی از فرماندهان آن موجب شد در نهایت توافقی شکل بگیرد که دیگر صهیونیست‌ها به بی‌گناهان و شهروندان حمله نکنند و این دستاورد بزرگ این جنگ بود. 

  نقش پارلمان لبنان در روند سیاسی
وی تصریح کرد: حزب الله در پارلمان 15 نماینده دارد  و برخی از اعضا از گرایش‌ها و مذاهب دیگر نیز متحد ما هستند. مجلس برپایه قانون در فرایند ریاست جمهوری و انتخاب نخست وزیر عمل می‌کند. پارلمان لبنان برای حل بحران‌ها طرح‌هایی پیشنهاد می‌دهد، اما اختیارات اصلی دست دولت است. مجلس فعلی نیز تنوع بسیار زیادی دارد و البته برخی گروه‌ها با توافق به اکثریت می‌رسند. اینکه رسانه‌ها القا می‌کنند اکثریت پارلمان دست حزب الله است، حقیقت ندارد. حزب الله براساس پایگاه اجتماعی خود در فرایندهای جامعه ایفای نقش می‌کند.

  ناراحتی صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان
این عضو پارلمان لبنان با اشاره به نقش سردار سلیمانی در تحولات منطقه گفت: وی آگاه به توطئه داعش برای ایران ، لبنان و سوریه بود و تنها راه مبارزه با تکفیر از سال 2012 تا امروز را مقاومت می‌دانست. 
فضل‌الله توافق ایران و عربستان را در منطقه و جهان تأثیرگذار دانست و با اشاره به طرح آمریکا و اسرائیل در منطقه و‌ جهان اسلام برای معرفی ایران به‌عنوان دشمن اعراب وجا زدن رژیم‌صهیونیستی به‌عنوان دوست کشورهای عربی، خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل دنبال تشکیل ناتو عربی بودند، اما توافق ایران و عربستان طرح آمریکا و اسرائیل را شکست داد. 
نماینده پارلمان لبنان، رژیم صهیونیستی را بازنده و متضرر اصلی توافق ایران و عربستان دانست و تأکید کرد صهیونیست‌ها از توافق ایران و عربستان ناراحت و مردم کشورهای منطقه از این توافق خوشحال هستند.  

  آمریکایی‌ها بترسند
وی تأکید کرد: ما برای تأمین امنیت خود باید در خارج از مرزهایمان به دنبال راه حل‌هایی باشیم؛ چرا که مثلاً آمریکایی‌ها حضورشان در منطقه را با بهانه دفاع از امنیت ملی ایالات متحده توجیه می‌کنند. 
با همین بهانه به افغانستان و عراق حمله کردند، اما باید بدانند در صورت تعرض به کشورما، از قلب لبنان رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهیم داد. 
با مقاومت و بازدارندگی امنیت ملت‌ها تأمین می‌شود. وی با اشاره به راهبرد دقیق ایران در حفظ امنیت ملی خود، گفت:غرب، آمریکا و صهیونیست‌ها جرئت حمله به ایران را ندارند؛ زیرا امنیت ملی ایران دارای فاکتورهای بازدارندگی دفاعی است. بازدارندگی امنیتی ایران، آمریکا و متحدانش را منفعل کرد. 

امنیت لازمه‌ نظم و بازسازی منطقه
نماینده پارلمان لبنان ادعای دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را رد و تصریح کرد: هیچ وقت لمس نکردیم ایران در امور سیاسی گروه‌های مقاومت و حزب‌الله لبنان دخالت کند. هیچ وقت نگفتند به چه کسی رأی بدهیم یا ندهیم. 
ایران هیچ وقت چیزی را به لبنان و حزب‌‌الله تحمیل نکرده است. ایران در سوریه هم برای حل بحران کمک کرد، اما در امور کلان دخالتی نکرد. 
ایران برای حمایت از مردم و مقاومت منطقه تحریم شده و هزینه‌ می‌دهد. سیدحسن فضل‌الله در ادامه گفت: ما همواره در مقابل متجاوزان مقاومت کرده‌ایم. امنیت لازمه تداوم نظم منطقه‌‌ای و بازسازی مناطقی نظیر سوریه است. 

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه